מבזקיםצבא וביטחון

צפו: מטוס מטען עם ציוד צבאי מארה"ב נחת בנמל התעופה 'רמון'

צפו: לראשונה, משרד הביטחון, צה"ל ורשות שדות התעופה הנחיתו מטוס מטען עם ציוד צבאי מארה"ב בנמל התעופה 'רמון' ליד אילת והשלימו את הכנת השדה לקליטת סיוע צבאי ואזרחי במצבי חירום.

חיזוק משמעותי לרציפות התפקודית של מדינת ישראל ולהיערכותה לקליטת סיוע אווירי במצבי חירום צבאיים ואזרחיים: בתום חודשים של הכנה מבצעית ולוגיסטית, יחידת הממונה על השינוע במנהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון, יחד עם צה"ל ורשות שדות התעופה, השלימו את מיבצוע נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון, לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בחירום. מאז פתיחתו בחודש מארס 2019, משמש נמל 'רמון' כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים, בשגרה ובחירום. המבצע הראשון מסוגו, להתאמת השדה לצרכי מערכת הביטחון, תוכנן במסגרת התרגיל המשותף לישראל וארה"ב (JUNIPER COBRA). למרות ביטול תרגיל המפקדות המשותף ולאור החשיבות הגדולה בעת הזאת שבהכשרת שדה בינלאומי נוסף לקליטת סיוע בינלאומי, החליט משרד הביטחון להמשיך במבצוע הנמל.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בשיאו של המבצע הונחת בנמל התעופה 'רמון' מטוס מטען מדגם 747-400. את המטוס של חברת ק.א.ל הישראלית חכרה יחידת הממונה על השינוע במשרד הביטחון, כדי להטיס לישראל ציוד צבאי חיוני שנרכש באמצעות משלחת הרכש בארה"ב. המטוס יצא בטיסה ישירה מנמל jfk בניו-יורק לשדה 'רמון' ליד אילת, כשהוא נושא עשרות טונות של ציוד צבא וג'יפים צבאיים מסוג 'דוד'. בנמל התעופה 'רמון' המתינו לציוד משאיות של אט"ל בצה"ל, שפרקו את הציוד מבטן המטוס והובילו אותו ליחידות צה"ל השונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

סגן ראש מנה"ר והממונה על השינוע במשרד הביטחון, שי הלפרין: "אנו מסכמים מבצע ארוך ומורכב, משותף למשרד הביטחון, לצה"ל ולרשות שדות התעופה. זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מנחית כאן, ליד אילת, מטוס מטען עם ציוד צבאי שהגיע בטיסה ישירה מארה"ב. זוהי בשורה של ממש למערכת הביטחון. מהיום עומד לרשותנו נמל תעופה מבצעי נוסף לנתב"ג, לקליטת סיוע בינלאומי, גם במצבי חירום צבאיים וגם במצבי חירום אזרחיים. אנו רואים חשיבות גדולה בהשלמת היכולת הזאת, במיוחד בימים האלה ואל מול האתגרים הצפויים לנו".

Back to top button