חדשות הארץמבזקים

נתניהו: אנו עלולים להגיע מהר מאוד למצב של השבתות מטוסים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שני) שיחת ועידה בווידאו עם מנהיגים מאירופה ודן עמם באתגרים ובשיתופי פעולה בין המדינות בהתמודדות עם נגיף הקורונה, במשרד החוץ בירושלים.

בשיחה השתתפו קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' וראש ממשלת רומניה לודוביק אורבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח השיחה: "אני מברך על ההזדמנות לקיים את ועידת הווידאו הזו, כיוון שאני סבור שנוכל לעזור למדינות שלנו ולעזור אחד לשני באמצעות שיתוף מידע ותיאום פעילויות מסוימות. אני יודע שהזמן פה קריטי, הן הזמן שלכם והן הזמן של מדינותינו. ראשית, אני רוצה להציע שנקים את הפורום הזה ונמשיך עם אנשי קשר מכל אחת ממדינותינו, כדי שנוכל להמשיך חלק מהדברים שיעלו בשיחה הזו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באופן ספציפי, יש לי שלוש הצעות לשיתוף פעולה: ראשית, בתחום בדיקות רחבות ההיקף – לשנות לחלוטין את קצב הבדיקות, משך הבדיקות של האנשים ומהירות הבדיקה. דיברתי על כך אתמול עם סגן נשיא ארצות הברית פנס ועם המומחית שלו, בירקס, אישה מרשימה מאוד, האחראית כעת על כל הפעילויות שהם עושים כדי להילחם בנגיף הקורונה. למעשה המטרה הסופית היא לפתח בדיקות ביתיות, בדיוק כפי שעושים לבדיקת הריון או נגיף האיידס (HIV), בכדי שאנשים יוכלו לבדוק את עצמם."

צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו הדגיש כי "כשזה יקרה, נוכל לצמצם משמעותית – נוכל להפריד בצורה יעילה יותר אנשים בריאים מאנשים חולים. זה טוב לבריאות וטוב מאוד לכלכלה שלנו כיוון שאנו עומדים להיתקל בבעיות רציניות של בידודים המוניים. אי אפשר לנהל כלכלות באופן כזה. לכן, אנו מצוותים את אנשי המחקר שלנו עם אנשי המחקר שלהם, ואני מציע שאם אתם סבורים שיש לכם תרומות מדעיות וטכנולוגיות לזה, דברו אחד עם השני ונוודא כמובן שהאמריקנים מבינים את זה.

זה חייב להיות מאמץ בסדר גודל עולמי. העניין הוא לא מי מגיע לזה ראשון, אלא כיצד כולנו מגיעים לזה ראשונים. זו הנקודה הראשונה – שיפור הבדיקות. זה קריטי מאוד. וכמובן מציאת חיסון. אני מכניס את זה בקטגוריה של שיפור האמצעים המדעיים והטכנולוגיים להילחם במחלה."

"הדבר השני קשור לתחבורה והיכולת להגן על שרשראות אספקה" הוסיף נתניהו, "אנו עלולים להגיע מהר מאוד למצב של השבתות מטוסים או הגבלות על טיסות. זה קורה בעודנו מדברים. אנו הגבלנו טיסות לאנשים שיכולים להגיע ולהידבק. אני יודע שמדינות אחרות עושות זאת גם. זה הולך לקרות. כדי להגן על שרשראות אספקה, אני מציע שיהיו לנו מרכזים בטוחים ומטוסים בטוחים למטרת טיסות. במילים אחרות, אנו יכולים לייעד שדות תעופה בשבילנו, בשביל כולנו באירופה, ואנו נכריז שמדובר בשדה תעופה נקי. אנו נשקיע מאמצים עקביים לשמור עליו נקי. אנו נרחץ ונחטא אותו כל הזמן מסביב לשעון ונבדוק את האנשים שעובדים בו כל הזמן. אני מאמין שהסינים עושים זאת כבר עכשיו בתעשייה שלהם. הם שומרים על התעשייה שלהם פתוחה באמצעות בדיקת האנשים, העובדים החיוניים, כל הזמן. אני מציע שנשקיע את המאמץ הזה ליצור מרכזי תעופה בטוחים באירופה בכל מקום שנחליט עליו. כך, אנו נוכל לשלוח מטוס, אתם תוכלו לשלוח מטוס, החילופים יוכלו להתרחש שם, כדי שלא יהיה צורך לנקות את כל שדות התעופה שלנו בקצב ועלויות שלא נוכל לעמוד בהם. זה יכול להיות גם נקודת מפגש למנהיגים, לאנשי טכנולוגיה, שבה הם יוכלו להיפגש ממש ולא רק להישען על האינטרנט כפי שאנו עושים כעת. זה הדבר השני שאני מציע – מרכז אווירי בטוח.

הדבר השלישי הוא כמובן חילופי שיטות עבודה מומלצות. לכל אחד מאיתנו יש את הניסיון שלו. אנו רואים מה עובד, מה לא עובד, ואנו יכולים לחלוק מידע. זה הבסיס להצעה שהייתה לי, ויש לכם וודאי רעיונות נוספים שאני מצפה לשמוע אותם. הצעתי היחידה היא שיהיה לנו איש קשר בכל אחת ממשלותינו. במקרה הזה, לנו יש את תא"ל (מיל') יגאל סלוביק ואני מבקש מכל אחד מכם למנות איש קשר כדי שנוכל להמשיך את הדיון הזה".

צילום: קובי גדעון, לע"מ

תגובה אחת

  1. שמתם לב בוודאי איזה מדינות הוא הצליח לגייס. חבל שהגענו למצב הזה.

Back to top button