בריאותמבזקים

המשטרה קיימה ישיבת הערכת מצב בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה

הבוקר (שני) ערך סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל בראשות מ"מ מפכ"ל המשטרה ישיבת הערכת מצב בנושא התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

בישיבה בה השתתפו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ,נציגי המל"ל ורח"ל, הוצגה תמונת המצב העדכנית בנוגע להתפרצות הנגיף, מדיניות וההיערכות הלאומית, ההיערכות שבוצעה עד כה ועקרונות להמשך ההיערכות.

בתום התייחסות הגורמים המקצועיים סיכם מ"מ המפכ״ל את הערכת המצב ואמר כי ״המשטרה נערכת ומשקיעה את מירב המאמצים והמשאבים למתן מענה מיטבי לכלל התרחישים, נושא זה נמצא בסדר עדיפות מרכזי של הארגון וצפוי להעסיק אותנו בשבועות ובחודשים הקרובים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנושא התמודדות האוכלוסייה אמר ניצב כהן כי "מדובר בציבור נורמטיבי שנדרש להיכנס לבידוד ועד כה ניכר כי הציבור קשוב להנחיות משרד הבריאות ומגלה אחריות ציבורית" עוד הוסיף והדגיש כי "משמעת אזרחית מצילה חיים".

צילום: דוברות המשטרה

לצד קיומן של הערכות המצב והמשך ההיערכות המבצעית, פתחה משטרת ישראל בחקירה בעקבות הפצת הודעות כזב ("פייק ניוז") הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433.

במשטרה הדגישו כי "בפרסום והפצת הודעות שקריות מאין אלה אנו עדים לעיוות המציאות ולהצגת תמונה שגויה שיש בהם כדי לגרום בתקופה רגישה זו לבהלה בקרב כלל ציבור האזרחים. משטרת ישראל תפעל במקצועיות ובנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה כלפי כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן לזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב."

"אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות." אמרו במשטרה.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה