בריאותמבזקיםמומלצים

המומחים של מד"א עונים על השאלות הכי הנפוצות בנושא הקורונה

מגן דוד אדום מפרסם הערב (ראשון) שאלות נפוצות בעניין הקורונה ואת תשובות המומחים במד"א שמוסמכים לתת מענה לציבור ואף מסייעים במוקד הייעודי שנפתח בשיתוף משרד הבריאות.
 
חזרתי מספרד היום אבל אני מרגישה טוב. האם אני צריכה להיכנס לבידוד?

כן. בהוראת משרד הבריאות, עלייך לשהות בבידוד במשך 14 ימים מיום עזיבתך את המדינה "החשודה" – במקרה זה ספרד. תקופת הדגירה של הנגיף הינה 14 ימים, ולכן חשוב להשלים את כל תקופת הבידוד ולמנוע סכנת חשיפה והדבקה של אחרים.
 
חזרתי מכנס מקצועי בינלאומי בארצות הברית. האם אני צריך להיכנס לבידוד?

כן. משרד הבריאות קבע כי כל ישראלי שנכח בכנס בינלאומי יכנס לבידוד למשך 14 ימים, מיום עזיבת הכנס המקצועי. יובהר כי אם הכנס המקצועי נערך באחת מהמדינות החשודות, עליך לשהות בבידוד 14 ימים מיום עזיבתך את המדינה החשודה.
 
חזרתי מאנגליה, ומדינה זו אינה מופיעה ברשימה של משרד הבריאות. האם אני צריכה להיכנס לבידוד?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא. כרגע אין הנחיה לגבי בידוד לחוזרים מאנגליה. עם זאת, שמות המדינות לגביהן חלה חובת בידוד מתעדכנים בהתאם למצב התחלואה העולמי. לכן, יש להתעדכן באופן תדיר באתר משרד הבריאות.
 
הייתה לי טיסת קונקשן דרך גרמניה, והייתי בשדה התעופה רק כשעה. האם עליי להיכנס לבידוד?

לא. משרד הבריאות קבע כי מי שהיה בטיסת קונקשן רק דרך סין, איטליה או דרום קוריאה, נדרש לבידוד למשך 14 ימים מלאים מיום עזיבת המדינה.
 
חזרתי ממדינה שאינה מופיעה כלל ברשימת המדינות של משרד הבריאות, ובימים האחרונים אני מרגיש לא טוב – חום / שיעול / צינון. האם אני צריכה להיכנס לבידוד?
לא. אם המדינה אינה נמצאת ברשימת המדינות המפורסמת באתר משרד הבריאות, ואם לא שהית באחד מהמקומות בישראל שפורסמו באתר משרד הבריאות, בהם נמצאו חולי קורונה, ואם לא נחשפת לחולה קורונה ידוע, את יכולה לפנות למרפאת קופת החולים שלך.
 
בעלי חזר מחו"ל היום ונשלח לבידוד, מה עושים עם שאר דיירי הבית?

על המבודד לפעול בהתאם להנחיות הבידוד. יתר האנשים שבאו עם בעלך במגע אינם נדרשים לכל פעולה מיוחדת, והם יכולים להמשיך בשגרת יומם כרגיל. אם בעלך יפתח תסמינים של חום/שיעול/כאב גרון/קוצר נשימה, עליו לפנות באופן מידי למד"א בטלפון 101.
 
בעלי חזר מחו"ל היום ונשלח לבידוד, מה עליו לעשות?

על המבודד להישאר בחדר מבודד ומאוורר למשך 14 ימים מלאים מיום החשיפה, ולהקפיד להשתמש בשירותים ובכלים נפרדים ככל שניתן. בכל יציאה מהחדר עליו ללבוש מסכת פה-אף (או בד אחר) וכפפות. יש לחטא את השירותים והמקומות בהם נגע/השתמש, ועל כל בני הבית להקפיד לשטוף ידיים במים וסבון לעיתים קרובות. הנחיות מלאות בנוגע לבידוד ביתי מופיעות באתר משרד הבריאות. כמו כן, יש למלא טופס דיווח על "בידוד ביתי" באתר משרד הבריאות.
 
אני בבידוד כבר שבוע ומרגיש טוב. האם זה אומר שאני בריא ויכול לצאת מהבית?

חד משמעית לא. תקופת הדגירה של הנגיף הינה 14 ימים, ולכן חשוב להשלים את כל תקופת הבידוד ולמנוע סכנת חשיפה והדבקה של אחרים.
 
חזרתי מאיטליה לפני שבועיים ואני ביום ה-14 ל"בידוד". היום עלה לי החום. מה עלי לעשות?

חום מעל 38 מעלות נחשב לאחד התסמינים של מחלת הקורונה. כדי לשלול הדבקה, עליך להתקשר למוקד 101 של מד"א, ובמידת הצורך צוות מד"א יגיע אליך לנטילת דגימה ובדיקתה. עליך להישאר בבידוד ולמנוע הדבקתם של אחרים.
 
לפני שנכנסתי לבידוד פגשתי המון חברים ובני משפחה. האם גם הם צריכים להיכנס לבידוד?

הם נחשבים למעגל שני, ולגביהם אין איסור מיוחד. עם זאת, אם מופיעים אצלך תסמיני המחלה
(חום, שיעול, כאב גרון וקוצר נשימה), עליך לדווח למוקד 101 של מד"א בהקדם. 
 
מהן המדינות שהשהות בהן מחייבת בידוד נכון לרגע זה?

שמות המדינות מתעדכנות באתר משרד הבריאות בהתאם לנתוני התחלואה העולמיים, ולכן חשוב לעקוב ולהתעדכן כל הזמן. נכון להיום (8.3), משרד הבריאות מחייב בבידוד את כל מי שחזר מהמדינות הבאות: איטליה, גרמניה, הונג קונג, יפן, מקאו, סין, סינגפור, ספרד, צרפת, קוריאה הדרומית, שוויץ, תאילנד וטנריף. כמו כן, על כל ישראלי שחזר מכנס בינלאומי בחו"ל (כל מדינה) חלה חובת בידוד לתקופה של 14 ימים מלאים.
 
שמעתי שהמחלה פוגעת בעיקר במבוגרים. האם זה אומר שאסור לי לבקר את הוריי?

אנשים מבוגרים וחולים כרוניים אכן נמצאים בקבוצת הסיכון. עם זאת, לאדם בריא שאינו נמצא בבידוד אין מניעה לבקר אנשים מבוגרים.
 
תלמיד בביה"ס של הבן שלי נדבק בקורונה, וכעת כל בית הספר נשלח לבידוד. האם זה אומר שהילד שלי חולה?

לא. עליו להישאר בבידוד במשך 14 ימים מלאים, ועליך לעקוב אחר מצבו הרפואי. במידה ומופיעים תסמיני חום/שיעול/כאב גרון/קוצר נשימה, יש ליצור קשר עם מוקד 101 של מד"א.
 
שמעתי שילדים לא נדבקים במחלה, ולכן אין צורך בבידוד. האם זה נכון?

לא. אומנם על פי הנתונים הקיימים כיום, נראה כי שיעור המחלה נמוך יותר בילדים, אך יחד עם זאת, אסור לקחת סיכון מיותר. מי שתקפים לגביו אחד מהתנאים הבאים: שהה במדינה בה התפרצה המחלה, שהה בכנס בינלאומי או נחשף לחולה מאומת – ייכנס לבידוד ללא קשר לגילו.
 
במד"א מדגישים כי במקרים שבהם אין תסמינים גופניים, ניתן לקבל פרטים כלליים והנחיות בנושא הקורונה באתר משרד הבריאות, בחיוג למוקד משרד הבריאות בטלפון כוכבית 5400 או למוקדי קופות החולים וביישומון "מד"א שלי".

ביישומון אפליקצית "מד"א שלי" ניתן לענות על שאלון מיוחד בנושא הקורונה, אשר מספק לאזרח תשובות והנחיות מותאמות אישית. במידת הצורך, ניתן לחייג למוקד 101 של מד"א דרך היישומון, בלחיצת כפתור, כאשר הצוותים במוקד מקבלים באופן אוטומטי את כל המידע הרפואי שהזנתם ביישומון מבעוד מועד.

את אפליקצית מד"א שלי ניתן להוריד גם בחנות האפליקציות של גוגל וגם בחנות האפליקציות של אפל.

לינק להורדה http://q-r.to/bafscX

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח