בריאותמבזקים

נתניהו לאזרחי ישראל: אל תסתובבו בלי טישו ותימנעו מלחיצות ידיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) דיון והערכת מצב בראשותו בנושא נגיף הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, שר הפנים, שר הכלכלה, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החוץ וגורמים נספים.

בתום הדיון מסרו רה"מ נתניהו, שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות הצהרות לתקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "דיברתי לפני כמה שעות עם ידידי סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, בירכתי אותו ואת הנשיא טראמפ ואת הצוות הבכיר שלהם, שהם האנשים הכי טובים בעולם, כולל ב-CDC, כולל ד"ר דברה בירקס שדיברנו איתה אחר כך. אנשים מאוד מרשימים מובילים את המאבק העולמי, וחשוב מאוד שיהיה לנו שיתוף פעולה מקסימלי בהתמודדות מול הנגיף. בראש ובראשונה סיכמנו על שיתוף פעולה טכנולוגי, על מנת לפתח גם שיטות בדיקה נרחבות ומהירות מאוד, ומנגד כמובן בסופו של דבר גם את החיסונים. על כך דיברתי יחד עם הצוות המקצועי עם ד"ר בירקס. הדגש שלנו הוא ניסיון להגיע לבדיקה ביתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום אחד הדברים שאתם יודעים, למשל בדיקת הריון ובדיקות מסוימות במשטחי גרון – אנשים יכולים לעשות בעצמם והדבר הזה נותן לנו את היכולת להבדיל ולעשות את ההפרדה, בין אנשים חולים לאנשים בריאים, לא ב-100% אבל בשיעורים גדולים. זה גם טוב לבריאות למנוע הדבקות, ומי שצריך להיות בבידוד – יהיה בבידוד ומי שלא צריך – יכול לצאת החוצה. זה גם טוב לבריאות וגם טוב לכלכלה. זה דגש אחד, יש דגשים נוספים.

אנחנו קבענו מחר ישיבה של בכירי הטכנולוגיה שלנו שעוסקים בנושא הזה, עם הצוות המקצועי של משרד הבריאות ומשרדי הממשלה הרלוונטיים. קבענו למחר בשעה שתיים ישיבה מקצועית על הנושאים הללו, הטכנולוגיים, עם הצוות האמריקני של ד"ר בירקס. היא שיבחה מאוד את ההיערכות הלאומית שלנו, היא אמרה שמדינת ישראל נוקטת במדיניות לאומית – רואים שהדברים מאוד בשליטה, ושיבחה את זה שיש לנו אסטרטגיה לאומית."

צילום: קובי גדעון, לע"מ

"לגבי שאלת הטלת חובת בידוד" אמר נתניהו, "קודם כל אנחנו נוקטים את הפעילות כפי שאנחנו מבינים אותה ולפי הצרכים שלנו וכולם מקבלים את זה, באופן ברור גם ארה"ב. הצעדים שנקטנו עד היום הוכיחו את עצמם, כי אנחנו באמת במצב של שליטה, והתפשטות המחלה בהיקפים נמוכים יותר. אנחנו רואים עלייה תלולה מאוד במדינות אחרות, והגענו למסקנה שאם אנחנו נעשה עוד צעדים – זה בעצם יוחל על כלל המדינות, אין טעם לעשות את זה בקטן. אבל מנגד, ההחלטה הזאת היא החלטה מאוד קשה. אנחנו דנו על כך באריכות היום ואנחנו נדון על כך גם הלילה. ראש המל"ל מקיים את המשך ההתייעצויות עם אנשים מקצועיים, גם מחר בבוקר, ונקבל את ההחלטה במהלך היום למחרת.

אם עושים את זה – יש כאן שאלות, האם יש החרגות, האם משאירים נתיבים חיוניים וכדומה. אנחנו לא מדברים על לסגור את שערינו, אנחנו רק מדברים על לחייב בידוד למי שמגיע לארץ, ישראלים שחוזרים או אזרחים זרים שמגיעים לארץ. כאמור, זאת החלטה לא פשוטה."

נתניהו הוסיף כי "הבריאות קודמת, היא קודמת לכל, זה החיים עצמם. אבל הבריאות גם מבטיחה את הכלכלה, צריך להבין שבמצב כזה הבריאות מבטיחה את הכלכלה, כי ברור לכם שאם יש התפרצות גדולה מאוד של המחלה – קשה מאוד לקיים את הכלכלה. זו כמובן עדיין החלטה קשה, אבל בשביל זה אנחנו פה.

אני חייב להגיד שאנחנו גם יודעים שאנחנו שוברים את מטה לחמם של לא מעט אנשים, אנחנו מבינים כמה זה קשה. אפילו קשה להיות שבועיים בבית, ואני מחפש את המרחב המקסימלי שאנשים יכולים לצאת לחצרות ויכולים להיות במרחבים בהם הם לא מדביקים אנשים אחרים. גם כאן אנו נותנים הוראות מפורטות, ועוד תשמעו על כך גם בהמשך. אני מבין שזה קשה לכם אזרחי ישראל, אבל אני חייב להגיד שההיענות שלכם מרשימה, היא מרשימה בקנה מידה עולמי והיא מצילת חיים. אני מודה לכם על כך שאתם נשמעים להוראות שיוצאות ממשרד הבריאות, ממנכ"ל משרד הבריאות, אלו הנחיות מצילות חיים"

עוד אמר רה"מ: "אנחנו פועלים בשלושה מישורים. קודם כל במישור הלאומי, הצוותים שעושים את העבודה גם במשרד הבריאות וכל הצוותים המקצועיים, הרפואיים, המחקריים והממשלתיים עושים עבודה מאוד רצינית, מאוד שיטתית, מאוד מושכלת ומאוד לא פשוטה. זו קבלת החלטות קשה אבל זה נעשה.

דבר שני זה כמובן שיתוף הפעולה הבינלאומי, סיפרתי לכם היום על שיתוף פעולה אולי החשוב ביותר עם ממשלת ארה"ב שבאמת מובילה מאמץ גם אמריקני, אבל כלל עולמי וזה חשוב. מחר אני אקיים גם שיחת ועידה עם מנהיגי מדינות באירופה. בהמשך אני מתכוון גם לנסות לתאם שיחת ועידה עם מנהיגי מדינות במזרח התיכון. אנחנו מוקפים במזרח התיכון. אז זה המישור הבינלאומי והמישור הלאומי."

צילום: קובי גדעון, לע"מ

לסיכום אמר נתניהו "בסוף אני רוצה להגיד מילה לאזרחים – אני בכל הופעה שלי אחזור ואגיד לכם לנקוט בדברים הפשוטים ביותר. קודם כל – אל תסתובבו בלי טישו, שיהיה לכם את זה תמיד בכיס.

הדבר השני והאחרון – להימנע מלחיצות ידיים. אני פעם שיחקתי כדורגל אז אם אתם רוצים בנקישות נעל גם אפשרי, ואפילו פעם בצעירותי למדתי טאקוונדו אז אתם יכולים לעשות מרפקים – אבל תימנעו מלחיצות ידיים".

Back to top button