מבזקיםמומלצים

סקר ליום האישה הבינלאומי: 50% מהנשים בישראל חוו הטרדה מינית

לרגל יום האישה הבינלאומי ערכה חברת לוריאל ישראל סקר בנושא הטרדות מיניות במרחבים הציבוריים. הסקר נערך במסגרת השקת STAND UP! – תכנית הכשרה עולמית של L'Oreal Paris להתמודדות עם הטרדות מיניות במרחבים הציבוריים.

כחלק ממהלך גלובלי שיושק מחר (8 במרץ), יום האישה הבינלאומי, לוריאל פריז משיקה ברחבי העולם תכנית הכשרה עולמית להתמודדות עם הטרדות מיניות במרחבים הציבוריים.

לוריאל העולמית חברה לתנועת Hollaback הבינלאומית ובנתה תכנית הכשרה המסייעת לעוברי אורח להתערב או לעזור ולסייע בדרכים בטוחות ולעמוד כנגד תופעת הטרדות הרחוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יח"צ לוריאל

במסגרת הפעילות העולמית ערכה חברת לוריאל ישראל סקר שבחן את נושא ההטרדות המיניות במרחבים הציבוריים בישראל. הסקר נערך בקרב 262 נשים בגילאי 18 + ו 250 גברים באותו טווח גילאים. הסקר נערך בפברואר 2020 במדגם כלל ארצי מייצג. פירוט ממצאי המחקר מצביעים כי 50% מהנשים בישראל חוו לפחות חוויה אחת של הטרדה מינית במרחב הציבורי ב-3 החודשים האחרונים. כמו כן 79% ציינו שהיו סביבן אנשים אחרים שהיו עדים למקרה, 73% ציינו שאותם צופים מהצד לא התערבו או התעלמו ו58% מעוברי האורח שהיו עדים לתופעה של הטרדה מינית במרחב הציבורי (מתוכם 41% לא התערבו), אמרו שאם הייתה להם הכשרה או כלים – הדבר היה מגדיל משמעותית את הסיכוי שיתערבו לטובת המוטרד/ת.

לדברי אילן נקש, מנכ"ל חטיבת מוצרי צריכה בלוריאל ישראל: "במהלך 2020 כל עובדי לוריאל בעולם, 86,000 איש, יעברו את ההכשרה, כמובן כולל עובדי לוריאל ישראל ובעתיד הקרוב תושק שותפות עם ארגון חברתי מקומי, בארץ, על מנת לקדם את המודעות והתוכנית העולמית".

צילום: יח"צ לוריאל

הממצאים הישראליים מצויים בהלימה למחקר הגלובלי, שערכה לוריאל העולמית בשיתוף חברת המחקר IPSOS ואונ' קורנל ב-8 מדינות ובקרב 15,000 נשאלים, ממנו עלה כי 79% מקורבנות הטרדה מינית העידו שהמצב השתפר כשצופים מהצד התערבו. לוריאל החליטה לקחת על עצמה את המשימה של הכשרת ה"צופים מהצד" כדי לסייע בהתמודדות עם התופעה. תכנית STAND UP תפעל ברמה הקהילתית בשיתוף ארגונים חברתיים מתמחים בכל מדינה על מנת לקדם שוויון מגדרי.

הממצאים המפתיעים ביותר של הסקר הבינלאומי בשמונה המדינות בהן ערכנו את הסקר כמו: צרפת, ספרד, ארגנטינה, קנדה, ארה"ב ועוד. עולה כי : 78% מהנשים הוטרדו במרחב הציבורי. דהיינו ארבע מכל חמש נשים. ומתוכן, אחת מכל חמש חוותה הטרדה מינית עוד טרם מלאו לה 18 שנים.

הסיבה מס' הראשונה, שציינו מדוע אנחנו לא מתערבים כשאנו עדים להטרדה היא שאנחנו פשוט לא יודעים מה לעשות. 86% אין להם מושג כיצד להגיב.

ההשפעה של הטרדת רחוב; 36% מהנשים אמרו שלהטרדה שהן חוו הייתה השפעה חזקה מאד או חזקה על הביטחון העצמי שלהן. ו- 35% דיווחו על השפעה חזקה על תחושת הערך העצמי.

הטרדות רחוב מתרחשות בעיקר לאור יום, כאשר 44% מתרחשות בשעות אחר הצהריים, 29% בערב, 13% בשעות הלילה המאוחרות ו-14% בבוקר.

צילום: יח"צ לוריאל

ביום האישה הבינלאומי מחר (8 במרץ), לוריאל פריז תשיק את תכנית STAND UP ב-5 מדינות (ארה"ב וקנדה, צרפת, ספרד וארגנטינה) ובהמשך תושק התכנית במדינות נוספות, במטרה להעלות מודעות לתופעה ולהניע לפעולה ברמה הגלובלית. מתלמידי תיכון ואוניברסיטה, ממרחבי פיזיים ועד וירטואליים, לוריאל פריז הציבה לה למטרה להכשיר קהילה של מיליון איש בכל רחבי העולם, לעמוד כנגד תופעת ההטרדה במרחב הציבורי, על פי מתודולוגית אשר גובשה ואושרה ע"י מומחים והופעלה לראשונה ע"י ארגון HOLLABACK העולמי.

ההכשרות יבוצעו הן בצורה פרונטלית והן בעזרת המדיה החברתית. על ידי העלאת המודעות הציבורית להיקף התופעה של הטרדה מינית במרחב הציבורי, מכוונת תכנית STAND UP גם למטרידים עצמם, גם לתמוך בקורבנות וגם לעודד עוברי אורח להתערב, ובאופן כללי לקדם שינוי תרבותי עולמי בכל הנוגע לתגובה להטרדה בציבור.

צילום: יח"צ לוריאל

ביום השקת הפרויקט – 8.3.20 תיצבע פריז כולה בקמפיין STAND UP , לרבות שלטי חוצות ונוכחות בכל תחנות הרכבת והמטרו, כחלק מהרצון לעורר מודעות למהלך החשוב.

תחת המשימה המהפכנית שלו "כי אני שווה את זה" (Because you worth it). לוריאל פריז, מבית לוריאל, קונצרן הקוסמטיקה הגדול בעולם, ממשיך לפעול באמצעות יוזמות רבות להסרת החסמים שיאפשרו לנשים להאמין בעצמן ובערך העצמי שלהן. באמצעות הפרישה הגלובלית שלו, לוקחת תנועת ה-STAND UP את התמיכה בנשים אל תוך המרחב הציבורי על ידי טיפול בהתנהגויות שמונעות מנשים צעירות ובוגרות לנוע באופן חופשי בעולם.

תגובה אחת

  1. אם חצי מהנשים בישראל מצטלמות ערומות או עם כל הציצי בחוץ לפייסבוק, שלא יצפו לכלום. אם בחורה מפתה את כל הסביבה שלה, יש לה עוד על מה להתלונן? אם לא היה חוק, הייתן מסתובבות עם חרמונית מכף רגל ועד ראש, אחרת הייתן נאנסות כל דקה וחצי. שרמוטות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח