מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: הקולות הרעים הובילו אותי לכאן הערב כדי להזהיר את נתניהו

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, מסר הערב (מוצ"ש) הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה והודיע כי בכוונתו להקים ממשלה בהקדם. "העם אמר את דברו. העם אמר את דברו בשלושה סבבי בחירות שהסתיימו בתוצאה ברורה של רוב מוחלט למפלגות שאינן תומכות בהמשך שלטונו של נתניהו." פתח את נאומו גנץ והדגיש כי "פעם אחר פעם קבעו אזרחי ישראל: תם עידן שלטונו של נתניהו."

גנץ ציין כי "על בסיס הכרעת הציבור, גמלה בליבי החלטה להקים ממשלה חזקה, ממשלה יציבה, ממשלה שתרפא את ישראל מהשנאה והפילוג ותאפשר לכולנו להתקדם. אעשה כל מאמץ כדי שלא יהיו בחירות רביעיות. בבחירות ספטמבר 2019, 65 חברי כנסת לא רצו לראות את נתניהו ראש ממשלה בבחירות מרץ 2020, 62 חברי כנסת לא רצו בכך. בשלושה סבבי בחירות הראה העם את הדלת לנתניהו. נתניהו הפסיד. רוב העם אינו רוצה את המשך שלטון נתניהו ואת זה העם יקבל."

"אנחנו נמצאים חמישה ימים בלבד אחרי מערכת הבחירות הקשה ורווית השנאה ביותר בתולדות עמנו ובתולדות החברה הישראלית. מערכת בחירות שריסקה את כל הנורמות המקובלות שבין אדם לחברו ובין אזרח למנהיגו." הוסיף גנץ ואמר כי "מערכת בחירות שבה הופעלו בדרך לא חוקית ולא מוסרית רבנים מקליטים, חוקרים פרטיים מפוקפקים וחברות קש במימון עלום, כדי לנסות לשמר שלטון בכח הכסף, באיומים ובסחיטות, כל אלו לכאורה. הצלחנו להתגבר על כל אלו ולשמור על רוב שרוצה בשינוי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אזרחי ישראל" המשיך גנץ את נאומו, "הקולות הרעים של היממות האחרונות הובילו אותי לכאן הערב כדי להזהיר את נתניהו: מדינת ישראל קמה לפניך, התמודדה עם איומים ומלחמות גם לפניך, והיא תפרח ותצמח גם אחריך. לא אאפשר לך לזרוע שנאה. לא אאפשר לך לשסות איש באחיו. לא אאפשר לך להביא את מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל המודרנית עבור כרטיס יציאה מהמשפט שלך."

צילום: אלעד מלכה

גנץ תקף את נתניהו ואמר "נתניהו, האווירה הציבורית והאיומים מדאיגים מאוד כל מנהיג לאומי. שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות, ושוב אתה שותק. שוב התגברות ואיומים ברצח, ושוב אתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים המפגינים בשקט בירושלים, ושוב אתה שותק. ההסתה משתוללת לכל עבר – ואתה שותק. חברי כנסת מרגישים מאויימים, פרקליטים ושופטים צועדים בפחד ומאובטחים, היועץ המשפטי לממשלה מאוים שיפוטר כי העז להגיש כתב אישום – ואתה שותק. עוזרי ראש הממשלה מדברים על גיוס עריקים כאילו מדובר בדבר נורמלי ונורמה כבילה ואפילו שרי ליכוד זוכים לכינוי בוגד או בהמה – ואתה ממשיך לשתוק. השלטון שלך דרס את כל הנורמות. זהו שלטון מוכה שיכרון כח ועיוורון למעשיך החמורים." גנץ הבהיר, "ישראל לא תהפוך לדיקטטורה. לא באופי שלה, לא בסגנון שלה ולא במשמעויות שלה."

"אזרחי ישראל, הפעם זה יהיה שונה. הפעם אינני מתכוון לשתוק – אנחנו לא נשתוק – ולא ניתן למסיתים ולמאיימים ברצח להמשיך ולהשתולל בהסתה חסרת מעצורים. אני מתכוון להקים ממשלה שתסדיר מחדש את מערכות היחסים הפנימיות בינינו, תחזיר את השפיות ותנקה את השנאה שזרע אדם אחד במשך שנים רבות. אדם החושב רק על עצמו. ובדיוק כמו שבאתי לפה כשבן אדם רק השמיץ אותי והשמיץ אותי ולמרות זאת המשכתי להגיד שכולנו אחים. הפלונטר הפוליטי מחייב החלטות מהירות. גם משבר הקורונה והאיום במשבר כלכלי והאתגרים הביטחוניים מחייבים את כולנו לגלות אחריות לאומית ולהקים ממשלה בהקדם." אמר גנץ והדגיש, "לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה אפעל במהירות להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי מדינת ישראל. אלו שהצביעו עבורי, ואלו שלא."

גנץ רמז בנאומו כי ייתכן שיפנה להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת ואף הדגיש כי מי שבעבר קיים משא ומתן עם הערבים זהו נתניהו בעצמו, "חברים, במדינת ישראל כל קול שווה. נתניהו מכיר זאת היטב. נתניהו הוא זה שגייס את חברי הכנסת הערבים לצידו ובנה עם הערבים את קואליציית פיזור הכנסת. נתניהו, הוא זה שגייס את טיבי ואיימן עודה לצידו, לקואליציית בחירת מבקר המדינה. ונתניהו הוא זה ששלח את נתן אשל לנהל משא ומתן עם חברי הכנסת הערבים של הרשימה המשותפת, לאחר הסיבוב הראשון. מסתבר שלביבי מותר להתחבר לטיבי, אבל הוא רוצה על זה בבלעדיות."

לסיכום אמר גנץ כי "המשבר הפוליטי הנוכחי הוא הגדול והחמור בתולדות המדינה. אני מתכוון להקים ממשלה בזמן הקרוב. מפאת רגישות המגעים המתנהלים ממש בשעות אלו, אני לא אפרט כדי למנוע סיכול של הקמת ממשלה שתוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי. אני מגלה מנהיגות אחראית אצל השותפים הפוטנציאליים ואני אופטימי בסיכויי הצלחתי בהרכבת הממשלה."

8 תגובות

  1. רוב של איזה עם תומך בגנץ? של כובשים ערביים? של רוצחים מוסלמיים מסריחים?

  2. קשה לי להאמין אך מגיעים אנשים מסוגך להיות רמטכלים בינוניים ומטה .מזל שלא היו לישראל מלחמות קשות לא בטוח שהיינו שורדים עם רמטכלים כמוך .מה אתה חושב בגלל שאתה יפה אתה צריך להיות ראש ממשלה .באמת עם יד על הלב אתה חושב שהערבים שחיים בישראל חושבים שהם באמת ישראלים .הם לא מרגישים ככה לא חושבים ככה.אתה חושב שליברמן הוא חלק מהשמאל הישראלי זה לא מה שהמצביעים שלא חושבים .אן לך רוב לגיטימי.ואם תהיה ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת עד שהם לא ילכו לצבא אני ממליץ לכל אזרחי ישראל לא להתגייס לצהל.

  3. תפסיקו כבר ביביסטים אכולי שנאה , הולכים כמו עיוורים כאילו בלי נתניהו מדינת ישראל לא תמשיך להתקיים. יאללה מספיק כבר!!! בני גנץ יקים ממשלה עם הערבים יסלק סופית את ביבי, יחוקק חוקים שימנעו ממנו לשוב להיות ראש ממשלה ואחרי זה תוקם ממשלת אחדות עם הליכוד בלי נתניהו וישראל תצא לדרך חדשה. אתם מכורים לבנאדם! זה אסון! תשתחררו כבר. גנץ יהיה ראש ממשלה מצוין. מקווה רק שיצליח לאחר את העם – לא יהיה פשוט יש כאן המון שנאה בין אחד לשני בגלל הביבי הזה!

  4. איימן עודה צריך להיות ראש הממשלה ולא אתה בני גנץ
    איימן עודה קיבל קולות יותר מכחול לבן
    מהפכה שלטונית פעם הבאה אני ממליץ לכל הספרדים תשמרו על הילדים שלכם שלא התגייסו לצה ל שרעבי ישראל הילחמו והרגו את עצמם או אשכנזיםשהילדים שלהם הולכים לפסיכיאטר כדי להוציא פטור מגיוס לצהל
    לא להתגייס לצה ל

  5. שקרן נוכל ומושחת שמעוניין רק בשביל שינאה ופילוג שאתה מפלגת הגלום שקמה עלינו כך סתם אדם נאור שאוהב את מולדתו היה עושה אחדות ומתכופף ולומד כי אתה עדין קטן תלמד מדניות פנים וחוץ אבל השדרה והקריאה בדמכם להרכיב ממשלה עם הערבים שקראו לא פעם אלה פעמים רבות מוות ליהודים אתה תנהל עימם שיחות איך תנהל מלחמה שהם ישבו עליכם תפקיר את הצבא את העם העיקר להיות ראש ממשלה

  6. באמת כסיל ונבער מדעת הגנץ הזה. כמו לפיד, נותר ילד לא בוגר. לא להאמין שהילד הזה היה רמטכ"ל ורוצה להיות ראש ממשלה. אני מציע לו להחליף את אבו מאזן לשם הוא כן יכול להתאים. אשתו של גנץ גם היא מאשרת.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח