בריאותכלכלהמבזקים

בהלה מיותרת: אין מחסור במוצרי מזון, הייצור נמשך והאספקה סדירה

משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן כי על אף הביקושים הגבוהים למוצרי מזון, שנרשמו במרכולים וברשתות השיווק בימים האחרונים, לא קיים כל מחסור במוצרי מזון, הן המיוצרים בישראל והן המיובאים מחו"ל.

גורמי המשרד, הפועלים בתחומי התעשייה, נמצאים בקשר ישיר עם כל הגורמים הרלוונטיים ומקבלים דיווחים שוטפים על מצב המשק. עם תחילת האירועים, פתח המשרד מוקד לפניות התעשייה, אפשר פועל באופן רציף.

זמינות מזון בישראל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מינהל תעשיות נמצא בקשר יומי עם תעשיית המזון בישראל. על פי הבדיקות, רמת המלאים הקיימת אצל יצרני המזון בישראל גבוהה ומתנהלת כסידרה, הן ברמת הייצור המקומי והן המזון המיובא. בשל הביקושים הגבוהים, הגבירו היצרנים והרשתות את הפעילות, אך כאמור, לא נמצא מחסור במוצרים.

הובלה ימית ואווירית

באשר ליבוא חומרי גלם ומוצרים, המעברים הימיים והאוויריים פועלים כסדרם. הדיווח העדכני מסין הינו כי נמלי הים המרכזיים, פרט לנמל שנחאי ונינגבו, פועלים כמעט באופן סדיר ומאפשרים פריקה וטעינה של מטענים ואף קיימת עליה בפעילות.

בנמלי חיפה ואשדוד מוחלות תקנות בריאות אשר מאפשרות קבלת המשלוחים מאופן מסודר ושוטף.

פעילות רציפה של התעשייה

משרד הכלכלה נמצא בקשר שוטף עם גורמי התעשייה השונים כדי לבחון מדי יום האם קיים מחסור בחומרי גלם, בעיות יצוא או יבוא ובוחן האם יש צורך ביצירת קווי אספקה חלופיים, בהתאם לצרכי התעשייה.

עסקים קטנים ובינוניים

הסוכנות לעסקים קטנים והבינויים פתחה עם תחילת האירועים, מוקד פניות טלפוני ואינטרנטי להתייעצויות ושיתוף במידע עבור בעלי ובעלות העסקים.

אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה וחבר הקבינט אמר כי "מדינת ישראל מגיעה למשבר שנוצר כתוצאה מנגיף הקורונה שהיא חסונה כלכלית, ומשרד הכלכלה בראשותי ערוך לתת מענה ככל שיידרש לתעשיות השונות במשק בכלל ולחיוניות בפרט. לעניין ההצטיידות במזון, חשוב להבהיר שאין הנחיות ממשלתיות שדורשות זאת ואין לכך הצדקה שכן רמת המלאים בישראל, העובדה שאין הגבלות על תעבורת מוצרים ימית ואווירית ויכולת ייצור המזון בישראל מספיקה למספר חודשים קדימה וכל זאת מעבר למלאי החירום המוחזק דרך קבע בישראל".

תגובה אחת

  1. הצטיידות לגדוד שלם !!! 6 חבילות נייר טואלט של 40 או 48 גלילים… זה לא מוגזם?

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח