מבזקיםפוליטי / מדיני

פרץ: בממשלה הבאה נדרוש את מינוי פרופ' עליאן לשר הבדואי הראשון

במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר (חמישי) יו"ר העבודה גשר מרצ, ח"כ עמיר פרץ, בבית העיתונאים בתל אביב הודיע כי בממשלה הבאה הוא ימנה את פרופ' עליאן אלנקרנאווי, מדליק המשואה ביום העצמאות, לשר הבדואי הראשון.

פרץ אמר כי "מערכת הבחירות הזאת היתה צריכה להתנהל באווירה אחרת וברוח אחרת, רוח של שינוי ותקוה, רעיונות חדשים וסדר יום חדש לישראל. לא הסכמתי לקחת חלק ב"מסיבות" השנאה כלפי החרדים ונציגיהם בכנסת, ולא כלפי הערבים אזרחי ישראל ונציגיהם. 20% מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל ביחד עם בני גנץ."

פרץ הוסיף כי "בימים האחרונים, אני נאלץ לעמוד כמבוגר האחראי, במחנה השינוי, אל מול קמפיין שרוח רעה מאוד נושבת ממנו, קמפיין שלא ברור מדוע בכחול לבן בחרו בו. ניהלתי אמש שיחה ידידותית אך נוקבת עם בני גנץ ואמרתי לו שככה לא מחליפים שלטון , ככה לא בונים שותפות אסטרטגית כפי שסיכמנו עליה בתחילת המסע הבהרתי לו שהקמפיין המכוער שמנהלת מפלגתו נגד העבודה גשר מרצ לא מקובל עליי. אני קורא לגנץ לחזור ולהנהיג את המחנה כפי שמועמד לראשות ממשלה אמור לנהוג. לא אסכים לגרור את תנועת העבודה ואת המחנה כולו לרוח הרעה הזו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא ציין כי "בסיום מערכת הבחירות הקודמת עמדה בפנינו הזדמנות היסטורית להקים ממשלה חדשה בשותפות עם נציגי החברה הערבית, עם תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת אך לצערי, כפי שאמר בני גנץ: "האוזר והנדל מנעו ממני להקים ממשלה".

פרץ אמר בנוגע לכוונתו לפעול לכך שפרופ' עליאן אלנקרנאווי ימונה לשר בממשלה, "מכיוון שעל פי הודעות הדדיות של בני גנץ ושל הרשימה המשותפת הם לא יהיו חלק מהממשלה הבאה ולכן לא יהיה נציג בממשלה ל- 20% מהאוכלוסייה הישראלית, אנחנו רוצים שמינוי שר ערבי בממשלה יהיה דבר מובן מאליו, כבר עשיתי את התקדים הזה עת מיניתי את השר ראלב מג׳דלה לשר המדע, התרבות והספורט ונוכחותו של שר ערבי בממשלה תרמה רבות להורדת המתח וליצירת תהליך של פיוס בין החברה היהודית לחברה הערבית , תהליך שחשוב לחוסנה של מדינת ישראל. לכן אנו נדרוש במו"מ הקואליציוני עם כחול לבן כי בממשלה החדשה יכהן פרופ' עליאן אלקרנאוי."

"ידידי עליאן הוא פרופסור במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון, כיהן כנשיא מכללת אחווה" הוסיף פרץ ואמר, "פרופסור עליאן נבחר להדליק משואה ב- 2013 למען קידום הפיוס והאחווה בישראל, עליאן יהיה שר בכיר מקצועי כחלק מקווי היסוד של הממשלה ולא כחלק מחלוקות פוליטיות, עליאן יהיה שר של יהודים וערבים כאחד. לא יהיה אצלנו "השר הממונה על מיעוטים". ביום שבו עליאן יוביל רפורמות למען הרוב, תהיה זאת תעודת כבוד שדווקא נציג המיעוט עושה זאת. אחינו בני העדה הבדואית שסבלו מממשלות הימין, ממנהלת פטרונית במשך שנים, יזכו לתיקון היסטורי כיאה לממשלת השינוי הגדולה שאנחנו רוצים להוביל פה החל מהשבוע הבא."

תמו ימי חוק הלאום וחוק קמיניץ ומתחיל עידן של שינוי. אנחנו מנצחים היום את הגזענות והפלגנות ומציגים הרכב חדשני לממשלה הבאה: אורלי לוי אבקסיס שרת הבריאות, ניצן הורוביץ שר החינוך והתרבות, עליאן אלקרנאוי השר הבדואי הראשון בישראל. ביחד איתי, זאת הנבחרת הטובה ביותר לממשלה הבאה".

פרופ' אליען אל קרנאווי הודה לח"כ עמיר פרץ ואמר כי "אחרי 24 שנים באקדמיה, בארץ ובחו"ל, אני נדרש הבוקר הזה לעשות מעשה שאני שלם איתו ומרגיש שאני ממלא בו תפקיד היסטורי. החברה הישראלית הפכה להיות חברה שסועה בשנים האחרונות. פערים חברתיים שהועצמו על ידי פוליטיקאים שבחרו להפוך את השנאה לכלי פוליטי. לצערי, עד היום, לא השכלנו לקבל את האחר. כאשר נוצר פער שבו לא כולם מרגישים שותפים ושייכים, נכנסות הדעות הקדומות ואמירות גזעניות אל תוך השיח הציבורי. לכן, אחרי 24 שנים של עשייה אקדמית אני בוחר לקחת על עצמי תפקיד פוליטי, ולהיות השר הבדואי הראשון בישראל. אני עושה זאת כמסר לכל החברה הישראלית, ערבים, יהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים, בני כל העדות והדתות."

צילום : אריאל ואן סטרטן
Back to top button