מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגריר ארה״ב דוד פרידמן ושר התיירות יריב לוין וצוות המיפוי הישראלי-אמריקני סיירו היום (שני) בנקודת תצפית בסמוך לעיר אריאל. הצוות הישראלי-אמריקני התכנס היום לראשונה למיפוי שטחי יהודה ושומרון לקראת תהליך החלת הריבונות, באריאל.

צילום: חיים צח, לע״מ

ראש הממשלה נתניהו אמר בסיור כי "תהליך המיפוי המשותף של המשלחת הישראלית, הצוות הישראלי והצוות האמריקני יוצא לדרך כאן באריאל. זאת משימה גדולה, זה שטח עם אורך פרימטר של שמונה מאות קילומטר ועבודה רצינית שנפעל במהירות האפשרית להשלימה. הצוות הישראלי כולל את השר לוין ואת מנכ"ל משרדי רונן פרץ, וכן את ראש המל"ל, מאיר בן שבת.

המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי על השטחים הללו, ובהמשך גם אתן את ההכרה האמריקנית. אני רוצה לברך את השגריר פרידמן ועוזרו שנמצאים פה יחד עם מומחי מיפוי שהגיעו מארה"ב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר רה"מ כי "התהליך יושלם כמה שיותר מהר. אנחנו נעשה את זה במהירות האפשרית, אין שום חסם מלאכותי. לתהליך של מיפוי אתה צריך לבחון כאן כל ואדי, כל חלקה, כל נקיק וכל קו תוואי – זה דבר רציני. אנחנו קובעים כאן קווים שיש להם השלכות היסטוריות. ולכן הפעולה תיעשה במהירות האפשרית, ואנחנו לא נעצור בשום דרך."

צילום: חיים צח, לע״מ

ראש הממשלה נתניהו על המצב הביטחוני: "אנחנו תקפנו אמש גם בעזה וגם בסוריה. אני לא מתכוון להרפות מזה. אני כרגע בדרך לכאן קיימתי שיחה עם גורמי הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך, נפעל גם היום. מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האיסלאמי צריכים להבין – זה לא יימשך כך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת – נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו.

אלה לא מילים בעלמא, יש בהם דברים חדשים, מפתיעים שלא היו לא ב'עופרת יצוקה', לא ב'עמוד ענן' ולא ב'צוק איתן', וכל מי שנמצא בקבינט יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים. המערכה, יכולה להיות מלחמה, היא מוצא אחרון. אינני ממהר ללכת לשם. אני יודע את המחיר שמשלמים חיילינו ומשפחות הנופלים. זהו מוצא אחרון, אבל אם אין ברירה, לשם נגיע. ואבוי לחמאס ואבוי לג'יהאד האיסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. בחירה שלהם. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום".

בפגישה של הצוות הישראלי-אמריקני השתתפו – שר התיירות יריב לוין, שגריר ארה״ב בישראל דוד פרידמן, מנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ, יועץ שגריר ארה״ב אריה לייטסטון ומנהל המשרד לעניין הישראלי-פלסטני במועצה האמריקנית לביטחון לאומי סקוט ליית.

צילום: חיים צח, לע״מ
Back to top button