בריאותמבזקים

מיומנו של פרופ' בבידוד: התעוררתי לפנות בוקר מדדתי חום ויצא תקין

פרופ׳ איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שנמצא בבידוד בית לאחר ששב מיפן מעדכן בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו על מצבו לאחר שובו ארצה. "יום שני, 24.2.20, היום השני לבידוד. התעוררתי היום בשעה 3 לפנות בוקר (ג'ט לג מיפן). מדדתי חום ויצא תקין."

"אתמול עסקתי בעיקר בהתארגנות הבית והמשפחה לבידוד שלי. עברתי לחדר נפרד שמשמש לי גם כמשרד נייד. אני מקפיד להסתובב עם מסיכה כאשר יוצא מהחדר, ועל הגיינה של שטיפת ידיים וחיטוי באלכוהול כל שעה בערך. אוכל אני מקבל במגש נפרד. בסך הכל הסיכון לבני הבית מאוד נמוך." מספר פרופ׳ גרוטו.

"היום אני מתכוון להירתם למאמץ הניהולי והביצועי של ההתמודדות עם נגיף הקורונה. מקווה שיתקינו לי מערכת של וידיאו-קונפרנס כדי שאוכל להשתתף בדיונים ובתהליכי קבלת ההחלטות. במקביל אקים צוות משימה של עובדים שלי כדי שנוכל לטפל במספר נושאים קריטיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התוכניות שלי היום הם לעסוק בהכנת בית החולים להיערכות לקבלת חולה קורונה כדי למנוע הדבקה של הצוות הרפואי (כפי שקרה באיטליה). כמו-כן אטפל בנושאים הקשורים של פעילות מול הנציגויות שלנו בחו״ל ובטיפול בזרים הנמצאים או איורים להגיע ממדינות בסיכון גבוה. אחר כך אעבור לטפל בעשרות המיילים שמחכים לי בתיבה." מוסיף פרופ׳ גרוטו.

"לגבי הערכת המצב שלי בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה", אומר פרופ׳ גרוטו, "נראה כי חלון ההזדמנויות להכלה של הנגיף הולך ונסגר. יש כרגע התפשטות והעברה של המחלה בקהילה במדינות רבות ובהן דרום קוריאה, יפן, איטליה, ואירן. בישראל יש כרגע שני חולים שנדבקו על הספינה Diamond Princess אבל אני מניח שזה עניין של זמן שנראה כאן מקרים נוספים. לכן עלינו להיערך לשלב ב' של אפשרות לקבל חולים בבתי חולים עם מיגון מתאים, כאשר במקביל להמשיך את מאמצי ההכלה (בידוד בית של חוזרים ממדינות בהן יש העברה פעילה), כדי להרוויח עוד זמן לצורך ההיערכות. שימרו על עצמכם, הקפידו על הגיינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בריאות שלמה".

פרופ׳ איתמר גרוטו. צילום: מתוך פייסבוק

תגובה אחת

  1. אלא אם קיבלת מידע פנימי בו ידוע לך בוודאות שמדובר בנגיף מהונדס גנטית דיוצר עבור אוכלוסיות יעד ספציפיות ההתנהלות שלך שכנראה נובעת מיהירות וחשיבות עצמית יתרה מסכנת את כל המשפחה שלך ואת שאר עם ישראל שיבואו במגע עם המשפחה שלך
    וגם אם מדובר בנק ביולוגי שכזה מאין לך שלא פותחו מספר זנים עבור מספר אוכלוסיות יעד ראה ערך מתים באיטליה לא אסייתים אלא לבנים עד שלא תיפלו כמו זבובים ברחובות ובבתים לא תקחו את זה ברצינות הא אתם חושבים שאתם אלוהים זה רק גורם לי לחשוב שאתם אפסים וכנראה שנגיף קטן יראה לכם מה הגודל והחשיבות האמיתית שלכם בתור אנשים שלמדו רפואה אתם מתנהגים כמו כמרים אדיוטיים מימי הביניים טרם המצאת המיקרוסקופ

Back to top button