מבזקיםצבא וביטחון

נערכים להסלמה: ראש הממשלה יקיים הערכת מצב ביטחונית בקרייה

הבוקר (ראשון) זוהו על ידי תצפתניות של צה"ל שני מחבלים מתקרבים לעבר גדר הגבול ממזרח לח'אן יונס בדרום רצועת עזה כשהם מניחים מטען חבלה.

כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה פתח לעברם בירי וחיסל אותם. צוותי רפואה וצעירים עזתים שניסו להתקרב על מת לקחת את הגופות, הורחקו על ידי צה"ל בירי אזהרה ובמקביל פעל במקום דחפור צבאי שאסף את גופות המחבלים, המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי והעביר אותן לשטח ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בחוליית טרור אשר ביצעה שני אירועי הנחת מטען נוספים בחודשים האחרונים סמוך לגדר המערכת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תיעוד הנחת המטען על ידי המחבלים הבוקר

צילום: דובר צה"ל

פלגי ההתנגדות ברצועת עזה ובהם חמאס והג'יהאד האסלאמי כינו את הרג המחבלים "פשע ציוני ו"הרג אכזרי" ואיימו בנקמה בירי טילים לעבר תל אביב.

לפני כשעה נשמעו אזעקות ביישובים רבים בדרום וביניהם: שדרות, אשקלון, קריית מלאכי, מועצה אזורית חוף אשקלון, אשכול ושער הנגב בעקבות ירי מסיבי של רקטות מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כ-20 שיגורים, 10 מהם יורטו על ידי לוחמי מערכת כיפת ברזל.

בעקבות הירי ראשי הערים של אשקלון ושדרות הנחו את התושבים להגביר את הערנות ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים. באשקלון הנחה ראש העיר, תומר גלאם על פתיחת המקלטים. זאת על אף שלא ניתנה עדיין כל הנחייה מפיקוד העורף.

בעקבות הירי מעזה, קיים הערב מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם סופר הערכת מצב ובסיומה החליט על עיבוי כוחות בגזרה.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ אמר הערב בעקבות הירי בדרום כי "ממשלת ישראל שבוייה של החמאס. הנייה סוחט את נתניהו והוא משלם לו במזוודות דולרים. ככה זה במזרח התיכון- מי שלא יוזם- חוטף. נתניהו לא מסוגל לשקם את ההרתעה ולא יביא להסדרה. בעוד שבוע נחליף את ממשלת הגמגומים ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום בכוח ובעוצמה. זה או כחול לבן או צבע אדום!"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס לירי מעזה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏רק השבוע ישראל איפשרה להעביר לחמאס תשלום של עשרות מיליוני דולרים כדמי פרוטקשן. החמאס קיבלו את הכסף, המתינו שהשליח הקטארי יצא מהרצועה ומיד החלו לירות. מדיניות הרפיסות והכניעה לטרור אותה מובילה הממשלה היא פשוט ביזיון ופגיעה אנושה בהרתעה הישראלית."

יו״ר העבודה גשר מרצ, שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ התייחס אף הוא לירי מעזה ואמר כי "מטח הירי הערב על אשקלון וישובי העוטף הוא עדות נוספת לכשלונו של נתניהו ושרי הביטחון שלו בשנים האחרונות שמתעקש לנהל את המציאות במקום לשנות אותה. בלי אסטרטגיה, הבעיה לא תפתר. בלי מדיניות – החמאס ושאר ארגוני הטרור ימשיכו לקבוע את גובה הלהבות לפי צרכיהם. בעוד 8 ימים יצביעו תושבי העוטף ואזרחי ישראל כולם, גם על שינוי המציאות אותה משמר נתניהו. אני מאחל לילה שקט לתושבי עוטף עזה."

בשעה 19:30 יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית בקרייה בתל אביב, עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון.

ארכיון. צילום: חיים צח /לע"מ

תגובה אחת

  1. החמאס והג'יהאד , חיים במחשבה מעוותת , שרק להם יש זכות לשגר רקטות ובלוני תבעירה , ומעת לעת כאשר צה"ל מגיב , הם נכנסים להפוגה זמנית .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח