חדשות הארץמבזקים

הנשיא ריבלין ביקר במרכז השיקום לבעלי חיים בגן חיות באוסטרליה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר הבוקר (ראשון) במרכז השיקום לבעלי חיים שבגן החיות Taronga Zoo בסידני על רקע תקופת השריפות שהשתוללה באוסטרליה. במקום מרכז שיקום המטפל בכ-1,400 בעלי חיים בשנה במטרה להשיבם לטבע. בין בעלי החיים המטופלים בהם פגש הנשיא-קואלות, חיות כיס נוספות (קנגורו, וולבי וכדומה) ופלטיפוס (ברווזן). על פי נתוני גן החיות, בגל השריפות האחרון שפקד את אוסטרליה מתו כמיליון בעלי חיים ברחבי אוסטרליה ובמרכז השיקומי טרונגה טופלו מאות בעלי חיים שנפגעו.
 
הנשיא נפגש עם הנהלת הגן וצוותו המקצועי, המורכב מווטרינרים ומטפלים ושמע על מאמצי ההצלה שביצעו בחודשים האחרונים למען בעלי חיים שנקלעו לשריפות. לדבריהם, עשרות אלפי אזרחים אוסטרלים נרתמו לחילוץ חיות הבר ממוקדי השריפות. הצוות המטפל הסביר שלאור מימדי ההרס, יקח לפחות 12 שנים עד שיוכלו להשיב את החיות אל הטבע. "מדובר במינים שחיים כ-8 עד 12 שנים, כלומר רק הדור הבא וזה שאחריו יחזרו לחיות בטבע. מימדי ההרס עצומים ויקח זמן רב לשקם אותם," אמר הוטרינר הראשי ומנהל גן החיות קמרון קר.
 
"מדובר באסון טבע שמתרחש אחת לעשרות אם לא מאות שנים," אמר הנשיא בדאגה והוסיף ששימת הלב לחיות הבר באוסטרליה נוגעת ללב והטיפול בחיות מכמיר לב. הנשיא הוסיף ואמר בגאווה: "הצוותים הווטרינרים שלנו במדינה, בין היתר בבית החולים השיקומי לבעלי חיים בבית דגן, פועלים גם הם באופן מקצועי ומרשים שכזה וזאת על אף שהטבע שלנו מצומצם יותר. כאן יש עושר בסוגים השונים של חיות הבר ותשומת הלב של האזרחים באוסטרליה בהחלט דומה גם לחמלה והדאגה שאני מכיר מהמעטפת הזאולוגית שלנו בישראל."
 

צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח