מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט: מתחילים להיאבק באויב עצמו, נלך על הראש של התמנון ונכה

שר הביטחון ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הגיע היום (רביעי) לביקור בישיבת ההסדר קרני שומרון מבית איגוד ישיבות ההסדר. השר נפגש עם ראשי הישיבה הרב שמואל הבר והרב אברהם קורצוייל וצוות הרמי"ם, ואף שוחח עם מאות התלמידים בבית המדרש.

"בחודשים, בשבועות ובימים האחרונים אנו משנים את האסטרטגיה הביטחונית של ישראל", הסביר בנט. "כל הבעיות הטקטיות שלנו, כמו חיזבאללה, חמאס וג'יהאד איסלמי, נגרמות ע"י איראן – המכשירה, מציידת, מתכננת ומפעילה את אויבנו. האייטולות יושבים 1,100 קילומטר מישראל וחשים בטוחים לשלוח את זרועות התמנון שלהם להתיש אותנו בבלונים, טילים וחדירות. לא עוד. אנחנו מתחילים להיאבק באויב עצמו. לא במקל, אלא ביד המחזיקה אותו. איראן לא תשסה בנו את חיזבאללה ושאר ארגוני הבת שלה ותשב בבטחה. נלך על הראש של התמנון ונכה באויבנו, לא "נבלום", לא "נכיל" – נקיז את דמם בזירות השונות ההפך ממה שהם חשבו לעשות לנו".

צילום: רפי פריימן

בנט המשיך ואמר כי "הציונות הדתית תמיד הייתה מחויבת לעם ישראל, כשלמדנו בישיבה או שירתנו בצבא עשינו את זה למען עם ישראל. בחומת מגן לא הייתי משק הדת הייתי המ"פ, כשהייתי מנכ"ל חברה הייתי מנכ"ל של כל החברה לא רק של הדתיים. אם לפני שמונה שנים הייצוג של הציונות הדתית בממשלה הסתכם ב"שר המדע והחלל" – בלי ייצוג בקבינט ובלי יכולת השפעה על מדינת ישראל. העידן הזה נגמר, אנחנו חברי קבינט, שרים עם תיקים כלליים – בטחון, חינוך, משפטים ותחבורה. אנחנו כבר לא מוכנים לשבת בספסל האחורי באוטובוס של מדינת ישראל, אנחנו רוצים להיות עם יד על ההגה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב שמואל הבר מראשי ישיבת ההסדר קרני שומרון: "את המדינה הקימו אנשים בעלי השקפות שונות, סוציאליסטים ורויזיוניסטים – כל אחד מהם ניסה להגיע להנהגת המדינה. בציבור הדתי לאומי, מימים ימימה היו שתי גישות. הראשונה ראתה בנו כהנים בלבד, להיות מש"קי יהדות האחראיים על הצד הדתי-יהודי של המדינה, קדושת המשפחה ועוד. גישה הזו הפכה להיות חלק מהגישה החרדית ושל בית המדרש שכל דרכיו דרכי נעם. הגישה השנייה והחשובה שואפת להגיע להנהגת המדינה. משרד הבטחון חשוב מאוד כדי שנוכל להגיע להנהיג מתוך תורה בכל שדרות החיים. לא רק כלי הקודש הם קודש, החולין של עם ישראל ומדינת ישראל – קדושים אף הם".

צילום: רפי פריימן

ישיבת ההסדר קרני שומרון ממוקמת בישוב קרני שומרון במערב השומרון ליד הישובים קדומים‚ עמנואל ואלפי מנשה. הישיבה נוסדה בשנת תש"מ‚ והיא אחת מהישיבות הוותיקות בעולם ישיבות ההסדר. בראשות הישיבה עומדים הרב שמואל הבר והרב אברהם קורצוייל המתווים דרך חינוכית ושיטת לימוד המייחדת את בית המדרש.

צילום: רפי פריימן

7 תגובות

  1. אני בהחלט מאמין לכל מילה של בנט אבל,,,,,הוא שכח להגיד מתי זה יקרה. כך הוא משאיר לעצמו את התירוץ להגיד שהוא מתכוון לעשות את זה בעוד 10 שנים והוא לא יצא שקרן.

  2. גם אני לא תומך ביבי וגם לי יש טענות כלפיי ביבי אך אני בעד עם ישראל בכל אשר הוא ואני מצביע עוצמה יהודית

  3. דבר ראשון לא ברור מדוע אתה לא עושה ועוד מברבר יותר מדי וגם מודיע לאויב מה אתה עומד לעשות ואם היית כבר רוצה לעשות כבר היית עושה

  4. העויינות הרבה של מדינות ערב , לא פסקה גם לאחר התבוסות הקשות , שנחלו , עוד מלפני מלחמת השיחרור , ובפרט במלחמת ששת הימים , שהרחיבה את גבולה של מדינת ישראל , בגולן , שיחרור הכותל , והאפשרויות להקים ישובים ישראלים בשומרון .
    ההישיגים האלו נגרמו בין היתר במערכות היחסים שבין הדתיים והחילוניים , שעוצמות הפוגרומים וניסיונות השמדת העם היהודי , השפיעו עמוק על הצורך לחיות בשלום במסגרת הדמוקרטית , ולהעריך את התרומה לחוסנה של מדינת ישראל ; גם של החילונים וגם של הדתיים .
    על מנת שדורות העתיד , ימשיכו את היכולות להתמודדות עתידיות , יהיה צורך בין היתר , שילמדו את החשיבות בכיבוד הדדי בין הדתיים והחילוניים .

  5. באם ביבי לא מכבד משסע וגורר למלחמות להצלת עורו למה אתה חושב שלא תיהיה מלחמת אחים ? הביביסטים כבר לא אחים. אני מתביישת בהן

  6. צריך לקחת בחשבון שגם בעתיד , מרבית מדינות ערב לא ישלימו עים קיומה של מדינת ישראל ; ובמידה ויהיו בודדות שישלימו עים קיומה של מדינת ישראל , היא לא תיהיה יציבה ; החוסן של מדינת ישראל נגד העויינות הזו , יתאפשר אך ורק במסגרת דמוקרטית , כאשר האזרחים יכבדו את תוצאות הבחירות , במשמעות החשובה : בעם היהודי לא יהיו יותר מלחמות אחים , וחילוניים ודתיים , יכבדו האחד את השני .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח