חדשות הארץמבזקים

יו"ר זק"א: חייבים לעשות חשבון נפש, 6 מקרים קשים ב-3 ימים

צוותי זק"א טיפלו במקרה שני היום (רביעי) של אדם ערירי אשר נמצא בביתו במצב ריקבון לאחר שנפטר לפני מספר ימים ואיש לא ידע עד שהריח גרם לשכנים להזעיק את כוחות ההצלה ולגלות את המראות הקשים.

סמוך לשעה 14:30 התקבל דיווח במוקד זק"א על גופת גבר שנמצאה במצב ריקבון ברחוב הארזים בטבריה. צוות זק"א שהגיע למקום טיפל בכבוד המת לקראת הבאתו לקבורה.

שי לוי מתנדב זק"א טבריה שטיפל בזירה, סיפר: "מיד כשהתקרבתי לבניין הרגשתי את הריח הנוראי, המראות היו קשים מאוד. מדובר בגבר ערירי בן 49 שככל הנראה נפטר לפני למעלה משבוע ימים ושכב לאחר מותו זמן רב עד שהשכנים הרגישו את הריח הנוראי והבלתי נסבל. הם הזעיקו את כוחות המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את המנוח במצב קשה מאוד. פראמדיק מד"א אישר את מותו ומתנדבי זק"א טיפלו בגופת המנוח ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה. גופת המנוח הועברה לבית העלמין בטבריה שם הוא יובא הערב לקבורה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוקדם יותר היום טיפלו צוותי זק"א במקרה דומה – גופת גבר שנמצאה במצב ריקבון ברחוב ריינס בירושלים.

אהרון לוי מתנדב זק"א ירושלים, סיפר כי "מדובר בגבר בן 62 שנמצא במצב ריקבון לאחר שככל הנראה נפטר לפני מספר ימים. שכן סיפר לנו שראה אותו פעם האחרונה לפני מספר ימים וחשש לשלומו. הוא הזמין את המשטרה והכיבוי שפרצו למקום ומצאו את גופת המנוח במצב קשה. פראמדיק מד"א אישר את מותו ומתנדבי זק"א ירושלים טיפלו בכבוד המת בזירה. גופת המנוח הועברה לבית הלוויות שמגר משם יובא לקבורה."

יהודה משי זהב יו"ר זק"א אמר: "אנחנו חייבים לעשות חשבון נפש. איך יתכן שבשלושה ימים, רק מתחילת השבוע הנוכחי טיפלו מתנדבי זק״א בשישה מקרים של קשישים וערירים שנמצאו במצב של ‏איבוד צלם אנוש. כל אחד חייב להזדעזע ולהבין שמדובר בזירות קשות מאוד! אנחנו מוצאים את גופותיהם של הקשישים והערירים במצב הכי שפל שיש."

עוד הוסיף כי "מקומם שרק בגלל הריח הנוראי שהציק לשכנים מצאו את הקשישים והערירים, לא בגלל שמישהו דאג או היה אכפת לו מהם. חייבים לעצור את זה! אנחנו מבקשים ומתחננים שוב ושוב – שימו לב לשכנים שלכם הערירים והקשישים לראות שהם בסדר, נקישה בדלת, אפילו רק פעם ביום – לבדוק בשלומם כדי להציל את חייהם."

צילום: אהרון ברוך לייבוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח