צרכנות

גבי ושני בר: "כך תאתרו נדל"ן דיגיטלי כהשקעה מניבה"

תחום הנדל"ן הדיגיטלי הולך ומתפתח וכמו כן גם אפשרויות ההשקעה בנכסים אינטרנטיים, אך נשאלות השאלות: "כיצד בוחרים בנכס הנכון? ואיך ניתן להעלות את הרווחיות של אותו נכס?". ישבתי לראיון עם גבי ושני בר, המנכ"לים המשותפים של חברת 'TCM Digital' – חברה המאפשרת אפיק השקעה מניבה בנכסים דיגיטלי מסוג אתרי סחר על מנת להבין כיצד מאתרים נכס דיגיטלי מניב וכיצד מגדילים את ההכנסה הפסיבית ממנו לאחר הרכישה.

מאת: חנן בן ציון  18/2/20

נדל"ן דיגיטלי הוא למעשה נכס הנמצא ברשת, כמו חנות סחר מקוונת או אפילו בלוג מצליח, בו אפשר למכור שטח פרסום. בדומה לנדל"ן פיזי, ניתן לייצר הכנסה משמעותית מנכס דיגיטלי, אך בשונה מנדל"ן פיזי, פוטנציאל הרווחיות איננו תלוי במצב השוק המקומי או בחלל מוגבל, וניתן למנף את הנכס המקוון לשווקים נוספים בעולם. בעקבות זאת, בשנים האחרונות, תחום ההשקעות בנכסים דיגיטליים צובר תאוצה, ואנשים רבים בוחרים להשקיע בחנויות סחר מקוונות כאפיק השקעה מניב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"תחום האי-קומרס גדל בקצב של 25% בשנה", סיפרו לי גבי ושני בר, המייסדים של חברת TCM. "בשנת 2014 לדוגמה, מכירות האי-קומרס הסתכמו ב-1.3 טריליון דולר. התחזית לשנת 2020 היא 4.1 טריליון דולר, מדובר בגידול עצום – שעתיד לגדול אף יותר".

גבי בר: "מערכת ה-AI שלנו מקימה באופן עצמאי קמפיינים ב-Google"  | צילום: תומר פלוטין

איתור נדל"ן דיגיטלי מניב

תהליך איתור הנכס הדיגיטלי מתחיל קודם כל באתרי סחר יעודים, מעין בורסות לנכסים דיגיטליים. "באתרי הסחר ניתן למצוא רשומות של אתרים המוצעים למכירה, את המחיר המבוקש על ידי המוכר ונתונים נוספים", אמר לי גבי בר. "האיתור הראשוני מתבצע על ידי חיפוש אחר נכסים רלוונטיים ברשומות אלה".

לאחר שאותר נכס דיגיטלי מתאים להשקעה, מגיע שלב הניתוח. חברת TCM פיתחה מערכות AI וביג דאטה, אשר מסוגלות באמצעות הנתונים המתקבלים מזירות הסחר שעליהם יושבת החנות, לדוגמא אמזון, איביי, לגלות מהו השווי האמיתי של העסק. "לאחר שאנחנו מקבלים גישה לנתוני הנכס, אנו מבצעים ניתוח מקיף של החנות, של המוצרים, של מספר הלקוחות, פוטנציאל הרווחיות והיבטים רבים נוספים", אמרו לי בני הזוג בר והרחיבו: "המערכת מסוגלת לזהות מהו השווי האמיתי של אותו נכס דיגיטלי, אשר לעתים קרובות שונה מהמחיר המבוקש של המוכר".

ביקשתי מגבי בר שיתן לי מקרה לדוגמה. "למשל, היה נכס שאיתרנו והמחיר המבוקש עליו היה 2.9 מיליון דולר, אך המערכת שלנו, לאחר ניתוח מקיף, העריכה את שווי החנות ב-1.2 מיליון דולר בלבד, ושווי מקסימלי של 1.5 מיליון דולר", אמר בר והוסיף: "הצגנו בפני המוכר את הנתונים ואת השווי האמיתי ולבסוף נרכש הנכס הדיגיטלי בסכום של 1.5 מיליון דולר, כלומר 1.4 מיליון דולר פחות מהמחיר המבוקש".

 

תהליך ההשבחה של נכס דיגיטלי

לאחר שמתבצעת הרכישה של הנכס, בהתאם לניתוח והשווי המותאם, מגיע השלב של ההשבחה – כלומר הגדלת הרווחיות ומימוש הפוטנציאל של הנדל"ן הדיגיטלי, בדומה להליך אקסלרציה. תהליך זה נעשה באמצעות פתיחת זירות חדשות בה החנות תפעל, התמקדות במוצרים הנמכרים ביותר ופרסום מכוון מטרה, כל זה נעשה באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחה חברת TCM.

גבי ושני בר: "תחום האי-קומרס גדל בקצב של 25% בשנה" | צילום: אורי כרמי

"כאשר אנו רוכשים חנות מקוונת, לרוב היא פועלת רק ב-Amazon או Shopify, המערכת שלנו מזהה באמצעות טכנולוגיית ביג דאטה, באילו פלטפורמות מסחר נוספות כדאי להפיץ את המוצרים המובילים של החנות", אמר לי בר והרחיב: "לאחר מכן, מערכת ה-AI שלנו משמשת גם לקידום החנות. היא מקימה באופן עצמאי לגמרי את הקמפיינים ב-Google וברשתות החברתיות ומנהלת אותם לפי הנתונים שהיא שואבת מ-Google. היא יודעת למעשה כיצד לפרסם כל מוצר בפני עצמו. את כל זה המערכת עושה במסגרת התקציב שהוגבל לה".

מה צופן העתיד עבור חברת TCM

בסיכום הראיון, שאלתי את גבי ושני בר מה התוכניות העתידיות שלהם ומה העתיד צופן עבור חברת TCM. "החברה שלנו היא חברה מובילה בענף האי-קומרס, אנו מרחיבים את סל המוצרים שלנו בכל יום וממשיכים להשקיע משאבים על מנת לתחזק ולשפר את מערכות ה-AI והביג דאטה שפיתחנו", אמרו בני הזוג.

"כיום חברת TCM מנהלת נדל"ן דיגיטלי בשווי של עשרות מיליוני דולרים ומלווה על ידי קרן iArgento, קרן השקעות פרטית אשר הייתה המשקיעה הראשונה של חברת 'מובילאיי', ומלווה את חברת TCM בדרכה להפוך לחברה ציבורית.".

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח