חדשות הארץמבזקים

סופית: העתירה נדחתה, רון קובי הודח מראשות עיריית טבריה

הרכב שופטי בג"ץ, יצחק עמית, נעם סולברג ואלכס שטיין דחו הבוקר (שני) את עתירתו של ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי נגד השר אלקין שהחליט להדיח אותו מתפקידו. משכך, בשנים הקרובות תנהל את עיריית ועדה קרואה הממונה על ידי משרד הפנים.

ראש ההרכב, השופט יצחק עמית כתב בהחלטתו: "סוף דבר, כי מהשימוע עולה כי חלק נכבד מטענות העותר נמצאו מוצדקות. אך בהינתן מנת חלקו של העותר באי אישור התקציב; בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 ו"לשלטון" המרכזי; ובהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה "לעומתית" – איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו."

צילום: יוסי אלימלך

השופט נעם סולברג ציין כי הוא מסכים עם דבריו של השופט יצחק עמית ודינה של העתירה להידחות וזאת משום "שלא נמצאה לנו עילה להתערב בהחלטה על העברת העותר מתפקידו. העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו כדי להביא לאישור התקציב במועדו. אין לכחד: היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם. ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופט אלכס שטיין הביעה תמיכה בעמדת שני השופטים והעתירה כאמור נדחתה.

רפאל טרבלסי חבר המועצה לשעבר התייחס להכרעת הדין ובירך, "ההחלטה המקצועית של משרד הפנים וחתימת בג"ץ פותחים עתיד חדש וטוב יותר לעיר טבריה. כולי תקווה ותפילה שמכאן טבריה רק תצמח ותפרח כמו גם יחזור השקט, השלום והאחווה בין תושבי העיר".

שר הפנים אריה דרעי מסר במכתב גלוי לתושבי טבריה: "תושבי טבריה היקרים! מיניתי לפני כחודש ועדה ממונה שמנהלת את העיר, מורכבת מפקידים בכירים מכמה משרדי ממשלה, אנשי מקצוע מעולים, בראשם סמנכ״ל משרד הפנים הותיק והמנוסה, מוני מעתוק."

דרעי הוסיף, "עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה. בכוחות משותפים של כל משרדי הממשלה, בראשם משרד הפנים, נעשה הכל כדי שטבריה תתחזק, תשוקם, תשוב למסלול ותהיה עיר חזקה, מפוייסת עם עיריה מתפקדת שפועלת למען תושביה ומעניקה להם את השרותים הנאותים שאתם ראויים להם. אני משוכנע שנעבוד קשה ונצליח."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button