מבזקיםמצרים

מקרה ראשון של קורונה התגלה במצרים

משרד הבריאות המצרי וארגון הבריאות העולמי הודיעו היום (שישי) בהצהרה משותפת על גילוי המקרה החיובי הראשון של נגיף הקורונה במצרים.

בהצהרה נמסר כי מדובר באזרח זר שבדיקות המעבדה שלו שהתקבלו הצביעו כי הוא נושא את הנגיף, כמו כן הודגש כי לא הופיעו אצלו התסמינים.

מההצהרה לא היה ברור אם מדובר בגבר או באישה ומתי נכנס למדינה ולאזור בו הוא שוכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשויות הבריאות במצרים העבירו את החולה באמבולנס פרטי לבית החולים לצורך בידוד ומעקב בריאותי. בהצהרה נמסר כי מצבו הבריאותי של החולה "יציב לחלוטין" נכון לעכשיו.

משרד הבריאות המצרי ציין כי "נקטנו בכל אמצעי המניעה הקפדניים כנגד כל מי שבא איתו במגע. במקום מגוריו הורינו לאזרחים כאמצעי זהירות להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום, תקופת הדגירה של המחלה."

ד"ר ח'אלד מוג'אהיד, יועצו של שר הבריאות המצרי ודוברו הרשמי של המשרד אמר כי "המשרד הצליח לגלות את המקרה הראשון של אדם זר שנגוע בנגיף הקורונה. בזכות תוכנית המניעה שביצע המשרד ומעקב אחר האנשים המגיעים ממדינות בסיכון. אנו עוקבים אחר ההנחיות והדיווחים הרשמים של משרדי הבריאות בעולם מסביב לשעון. בדיקות המעבדה שביצענו למקרה החשוד הצביעו על תוצאה חיובית לנגיף אך ללא תסמינים".

מוג'אהיד הוסיף, "הודענו מיד לארגון הבריאות העולמי ונקטנו בכל האמצעים בשיתוף עמם".

ד"ר ג'ון גאבור, נציג ארגון הבריאות העולמי במצרים שיבח את פעילות משרד הבריאות המצרי על אופן הטיפול במקרה הראשון, "המהירות והשקיפות של ממשלת מצרים בהתמודדות עם המצב, ומידת האחריות שלה ליידע את הארגון על המקרה החשוד עוד בתחילה ראויים להערכה. אנו משבחים את צעדי המניעה שנקט משרד הבריאות המצרי בנוגע למקרה שהתגלה ואנו נמצאים עמו בקשר".

ג'ון הדגיש כי "מצרים היא אחת המדינות הראשונות שפיתחו תוכנית מניעה טובה לטיפול בנגיף הקורונה המתהווה וכיצד להתמודד עם מקרים ברגע שהתגלו. מצרים היא גם אחת המדינות הראשונות באזור המזרח התיכון שארגון הבריאות שלו סיפק גלאים מדויקים כדי לאתר את אלה שנדבקו בנגיף הקורונה החדש".

צילום: משרד הבריאות המצרי
Back to top button