חדשות חוץמבזקיםסרטונים

בדיחה לא מוצלחת: התחזה לחולה קורונה, התמוטט ברכבת ונעצר

התפשטות נגיף הקורונה בעולם מעלה מיום ליום את מפלס החרדה ורק אמש התבשרנו כי מניין המתים מהנגיף הקטלני חצה את ה-1000. בימים אלו שבהם כל מדינה בעולם פועלת במלוא המרץ ועם מיטב אנשי הבריאות שלה בניסיון למנוע או לבלום את כניסת הנגיף למדינה, כל אדם שחזר מסין או מאחת המדינות בהן נמצא כבר הנגיף המסוכן, עם חום 38 פסיק משהו מעלה מיד את החשש שנדבק בקורונה. הוא נלקח לבדיקות ומוכנס לבידוד.

צעיר שכנראה לא ממש הפנים את המצב הבריאותי אליו נקלע העולם ולפי שעה לא ממש יודע כיצד לעצור את הידרדרותו עם היוודע על עוד ועוד נדבקים בקורונה, חשב שמעשה קונדס של התמוטטות ברכבת המטרו, כמי שנדבק בקורונה עשוי לשעשע מישהו, אך הוא מהר מאוד מצא את עצמו במעצר.

הצעיר ששמו קרומטוללו דז'אבורוב (Karomatullo Dzhaborov) תועד בקטע וידאו שהופץ ברשתות החברתיות, נראה ברכבת המטרו במוסקבה כשהוא חובש על פניו מסיכת פנים, מתמוטט לפתע ומתחיל לפרכס על רצפת הרכבת, זאת במקביל לצעקות חבריו לנוסעים כי הוא נדבק בנגיף הקורונה. הנוסעים המבוהלים קמים ממקומותיהם ומתרחקים מהאיש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוכנות הידיעות הרוסית TASS דווח כי האיש עוכב ב-8 בפברואר על ידי המשטרה בחשד להפרת הסדר הציבורי וגרימת פאניקה בציבור – עבירה אשר העונש המירבי עליה ברוסיה הוא עד חמש שנות מאסר.

הסרטון פורסם בחשבונות המדיה החברתית בשם kara.prank ב- 2 בפברואר ומאז הוא הוסר מיוטיוב ואינסטרם, אך עדיין ניתן למצוא אותו בערוץ הטלגרם.

ממשרד הפנים ברוסיה נמסר כי המשטרה זיהתה גם שניים מחבריו של הצעיר שנראה בסרטון אשר שיתפו איתו פעולה למעשה הקונדס, והטיל עליהם צו איסור יציאה מבירת רוסיה.

בית המשפט במוסקבה קבע בדיון שהתקיים בעניינו של דז'אבורוב, אזרח טג'יקיסטן, כי הוא ישהה בבית המעצר עד למשפט שצפוי להיערך ב- 8 במרץ.

עורך דינו של החשוד אלכסיי פופוב אמר ל- TASS כי לקוחו ביצע את המעשה במטרה להעלות את המודעות למחלה וכי הוא יערער על החלטת בית המשפט לעצור את מרשו. "אין לראות את הסרטון הזה שונה מסרטונים אחרים שלו שהופצו ברשת האינטרנט. הם צילמו סרטונים נוספים בהם שאלו אנשים בחנויות האם הם מודעים לנגיף הקורונה", אמר עו"ד פופוב והוסיף, "הם צילמו סרטונים בבתי מרקחת שמכרו מסכות במחירים מנופחים. הם רצו להפנות את תשומת הלב של הרשויות לבעיה. אין פה שום עדות לפשע שבוצע".

רוסיה עד כה נקטה צעדים מחמירים על מנת למנוע מנגיף הקורונה להתפשט במדינה. יש לה חשיפה גבוהה במיוחד לסין, שהיא מקור הנגיף ובין המדינות גבול יבשתי עצום הכולל מספר מעברים שצומצמו ובהם מבוצע פיקוח מחמיר.

רוסיה מושכת אליה גם כ- 1.9 מיליון תיירים סינים בשנה. סיור מאורגנים בוטלו וטיסות נכנסות מסין מופנות לטרמינל בודד בשדה התעופה שרמטיבו במוסקבה, שם נבדקים הנוסעים אחד אחד לפני כניסתם למדינה. עד כה זוהו ברוסיה שני מקרים ב-31 בינואר של נדבקים בווירוס הקורונה ומדובר באזרחים סינים שנלקחו לטיפול בבית החולים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח