מבזקיםפוליטי / מדיני

עמיר פרץ: נתניהו נחל כישלון חרוץ בטיפול בעזה והעצים את חמאס

יו”ר העבודה גשר מרצ, ח”כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר נשא היום (שני) דברים במליאת הכנסת בדיון מיוחד בנושא הטרור הבלתי פוסק מרצועת עה ויכולת ההרתעה של ישראל.

פרץ אמר בנאומו כי “הגיע הזמן לומר את האמת: ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו נכשלה כשלון חרוץ בטיפול ברצועת עזה, ובפתרון עבור תושבי העוטף. אחיזת העיניים ומופע התעתועים כאילו הם יודעים מה לעשות נתקלים במציאות: נתניהו העצים את חמאס והפך אותו לכתובת. לא רק שהוא קובע את גובה הלהבות, הוא מכתיב את המציאות.”

פרץ הוסיף כי "אין שקר גס מנרטיב הימין “נתנו להם שטחים וקבלנו טילים”. הטילים התחילו ב-2001, וההתנתקות ב-2005. בין 2001 ל-2005 קבלנו גם טילים וגם חיילים הרוגים. ההתנתקות נכשלה רק בגלל דבכ אחד שממנו צריך להפיק לקחים – כי היתה מהלך חד צדדי. הגיע הזמן שנלמד מכך: בכל מקום שהיה מהלך חד צדדי נוצר וואקום שלתוכו נספגו ארגוני הטרור.”

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרץ התייחס לתכנית טראמפ וציין כי "הדרך ליצירת ציר עם מדינות ערב המתונות מול הציר הרדיקאלי של איראן עוברת ברמאללה, אצל אבו מאזן. המדינות האלה רוצות בכך – אך לא ישתפו פעולה בלי תהליך של מו”מ עם הפלסטינים. לא ניתן להגיע להסדר מדיני מבלי להדבר עם הפלסטינים ”.

Back to top button