מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: "את מתה", ניסתה לרצוח אישה בשל רצונה לחיות לצד בן זוגה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום בגין ניסיון רצח, שיבוש מהלכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות כנגד תושבת העיר בת 46 שעל פי החשד דקה אישה בשכונת עין כרם בירושלים.

המתלוננת הייתה נשואה במשך שנים רבות לב', והתגוררה עמו בעין כרם. בשנת 2018 השניים התגרשו, אולם המשיכו להתגורר יחד בבית בעין כרם. בין הנאשמת וב' היה קשר רומנטי מתמשך. עובר לאירועים המתוארים בכתב האישום גמלה בלבה של הנאשמת, אשר לא ידעה על גירושיו של ב', ההחלטה לרצוח את המתלוננת, כדי להביא לכך שב' יחיה עמה.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד נועה עזרא-רחמני בתאריך 23.1.20 ניסתה הנאשמת לרצוח את המתלוננת בדקירות סכין מרובות בפלג גופה העליון ובצווארה. מעשיה של הנאשמת נפסקו רק בשל התערבותו של אדם אחר, שנחלץ לעזרת המתלוננת. הנאשמת ביצעה שורת פעולות שנועדו לטשטש את עקבותיה ולמנוע את תפיסתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

א', ("המתלוננת"), התגוררה בשכונת עין כרם בירושלים. המתלוננת הייתה נשואה במשך שנים רבות לב', והתגוררה עמו בבית בעין כרם. בשנת 2018 השניים התגרשו, אולם המשיכו להתגורר יחד בבית בעין כרם. בין הנאשמת וב' היה קשר רומנטי מתמשך.

עובר לאירועים המתוארים לעיל, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, גמלה בלבה של הנאשמת, אשר לא ידעה על גירושיו של ב', ההחלטה לרצוח את המתלוננת, כדי להביא לכך שב' יחיה עמה.

הנאשמת תכננה להגיע לבית בעין כרם, בזמן שהמתלוננת נמצאת לבדה, לפתותה לפתוח את הדלת, באמצעות מצג שווא לפיה היא הגיעה מטעם "דואר ישראל" למסור לה חבילה, ולרצוח אותה באמצעות חפץ חד.

לאחר שהנאשמת החליטה להוציא אל הפועל את תכניתה, בתאריך 23.1.20 בסמוך לשעה 17:30, נסעה הנאשמת ברכבה, מסוג "קיה" מביתה אשר במבוא ביתר ("בית הנאשמת"), לשכונת עין כרם בירושלים, והמתינה מחוץ לבית המתלוננת.

הנאשמת חבשה פאה לראשה, וכן הצטיידה מראש בשק דואר וברשימת חבילות, על מנת ליצור מצג שווא בפני המתלוננת כאילו הגיעה לביתה לצורך מסירת חבילה. כמו כן, הצטיידה מראש בחפץ חד שהסתירה בכיס מעילהּ.

הנאשמת תצפתה על הבית בעין כרם, והמתינה שב' יעזוב את הבית.

סביב השעה 18:15, אחרי שב' נסע מהמקום, ניגשה הנאשמת לבית המתלוננת בעודה אוחזת בשק הדואר וברשימת החבילות, חבושה בפאה כאמור לעיל, ומחזיקה במטריה המסתירה את פניה.

הנאשמת צלצלה פעמים רבות באינטרקום שלצד שער הבית, עד שהמתלוננת ענתה. הנאשמת טענה בכזב בפני המתלוננת שהגיעה למסור לה חבילה שהגיעה בדואר, והתנהל בין השתיים שיג ושיח, מאחר שהמתלוננת לא ציפתה לחבילה, בסופו יצאה המתלוננת מחוץ לשער ביתה.

בעוד המתלוננת עומדת בגבה לנאשמת על מנת לחתום על הרשימה שמסרה לה הנאשמת, הוציאה הנאשמת מכיס מעילה חפץ חד, ודקרה באמצעותו את המתלוננת בכתפה. בתגובה, המתלוננת הסתובבה לנאשמת ודחפה אותה.

הנאשמת המשיכה להחזיק בחפץ החד, צעקה "עכשיו אני הורגת אותך" וקיללה את המתלוננת. בתגובה, הסתובבה המתלוננת עם גבה לנאשמת וניסתה לברוח לבית הסמוך.

הנאשמת רדפה אחרי המתלוננת, קפצה על גבה, ודקרה אותה מספר פעמים בגבה, עד שהמתלוננת נפלה עם פניה לארץ. הנאשמת התיישבה על גבה של המתלוננת, בעוד המתלוננת צועקת "הצילו" שוב ושוב, ודקרה אותה פעמים רבות בפלג גופה העליון ובצווארה, במטרה לגרום למותה. הנאשמת נעצה את החפץ החד בצווארה של המתלוננת, תוך שהיא מסובבת אותו, במטרה להמיתה. ניסיונותיה של המתלוננת לעצור את הנאשמת – כשלו. במהלך כך, צעקה הנאשמת, בין היתר: "אף אחד לא יעזור לך; אף אחד לא ישמע אותך; עכשיו אני הורגת אותך; אל תצרחי, עוד שניה את מתה; אני הורגת אותך היום; את לא יוצאת מפה היום חיה; היום את מתה ואף אחד לא יציל אותך; חבל לנסות תכף אני גומרת אותך עוד רגע את מתה".

שכנהּ של המתלוננת, אשר שמע את קריאותיה לעזרה, יצא מביתו, ואחרי שהבחין במתרחש משך את הנאשמת והרים אותה מגבה של המתלוננת. הנאשמת נמלטה מהמקום אל הרכב ונסעה מהמקום, כשהיא מותירה את המתלוננת פצועה ומדממת.

בשלב זה, הנאשמת נסעה ברכב לביתה, פשטה את בגדיה אשר היו מגואלים בדמה של המתלוננת, והכניסה אותם למכונת הכביסה. הנאשמת התקלחה והחליפה את בגדיה ונעליה, אשר היו אף הן מוכתמות בדמה של המתלוננת. הנאשמת עשתה כן, בכוונה לטשטש את עקבותיה, למנוע את תפיסתה ולהשמיד את הראיות נגדה.

כיוון שברכב היו כתמי דם מדמה של המתלוננת, ועל מנת לסכל את האפשרות לקשור את הנאשמת לאירוע, החליטה הנאשמת לדווח בכזב על כך שרכבה נגנב. כחצי שעה לאחר האירוע המתואר לעיל, בסמוך לשעה 19:00, הנאשמת התקשרה למשטרה ודיווחה בכזב כי רכבה נגנב ממבוא ביתר. לאחר מכן, הנאשמת נסעה ברכב לאזור מערת הנטיפים, השאירה שם את הרכב ונסעה ב"טרמפ" עם עוברת אורח, בחזרה למבוא ביתר. בסמוך לכך, במחסום משטרתי, כשנשאלה לפשר מעשיה, הנאשמת הוסיפה וטענה בכזב בפני המשטרה כי נגנב רכבה וכי היא בדרכה לתחנת המשטרה להגיש תלונה. הנאשמת עשתה כן, בכוונה לטשטש את עקבותיה, למנוע את תפיסתה ולהעלים את הראיות נגדה.

כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, נגרמו למתלוננת חתכים רבים במקומות שונים בגופה והמטומות רחבות היקף כתוצאה מהדקירות והתרופות שהיא נוטלת בשל מצבה הרפואי הקודם לאירוע. המתלוננת נזקקה לניתוח מציל חיים, במהלכו קיבלה שתי מנות דם ואושפזה במשך 5 ימים בבית החולים.

במעשיה המתוארים לעיל, הנאשמת ניסתה שלא כדין לגרום למותו של אדם; הנאשמת עשתה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, או להביא לידי עיוות דין, בהעלמת ראיות או בדרך אחרת; הנאשמת מסרה לשוטר ידיעה על עבירה מסוג פשע כשהיא יודעת שהידיעה כוזבת.

רפ"ק נועה בין, ראש לשכת חקירות בתחנת מוריה סיפרה על החקירה ופענוח המקרה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח