מבזקיםמשפטי/פלילי

הרב אליעזר ברלנד נעצר – צפו בתיעוד: "הרב, תהרוג אותם"

בתום חקירה סמויה, פשטו בשעות הבוקר המוקדמות כוחות המשטרה על בתיהם של 6 חשודים, שנעצרו בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס.

במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י מנהיג ישיבת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד וחשודים נוספים מהישיבה. על פי הפרטים החדשים שנחשפו בפרשה נעצרו עד כה שבעה חשודים בכירים בישיבת "שובו בנים" ובהם גם הרב ברלנד עצמו ורעייתו.

במשטרה ציינו כי עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי, הרב אליעזר ברלנד בן ה- 82.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה אמרו כי החקירה התמקדה בשני מישורים עיקריים: המישור הפלילי והמישור הכללי.

המישור הפלילי, איסוף ראיות ועדויות נגד החשודים, שפעלו עפ"י החשד תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא.

המישור הכלכלי, בו הצליחו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, לחשוף תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים, שעפ"י החשד הלבינו החשודים באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק ששימשו להם כפלטפורמה.

צילום: דוברות המשטרה

סנ"צ דורון בן אמו, קצין אגף החקירות והמודיעין של מרחב ציון מספר על החקירה

מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, שהגיעה כאמור הבוקר (ראשון) לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים. במהלך המעצרים החלו מפרי סדר ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו 2 שוטרים.

במשטרה אמרו , "אנחנו מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם. אנו קוראים לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו."

בהמשך היום יובאו מי מהחשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

תיעוד מעצרו של הרב אליעזר ברלנד | צילום: מחאות החרדים הקיצונים

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח