מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: אני לא סומך על בני גנץ, עם גנץ נקבל את פספוס המאה

ראש הממשלה נתניהו נשא הערב (מוצ"ש) נאום במעלה אדומים בו התייחס לתוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולהחלת הריבונות בצפון ים המלח וביהודה ושומרון.

"בלי יהודה ושומרון קיומנו היה בסכנה" אמר נתניהו והוסיף, "בלי מולדת אין לנו קיום, אנחנו תלושים, אין לנו עבר, אין לנו עתיד. זו הזהות והמורשת שלנו וכאן העתיד שלנו. לכן האויבים שלנו מנסים לעקור ולהוציא אותנו מלב המולדת שלנו. הם לא יצליחו בכך. אנחנו כאן וכאן נישאר לנצח."

נתניהו ציין כי "אחרי האופוריה הגדולה של מלחמת ששת הימים, בשמאל השתרשה תפיסה מסוכנת שאומרת שבמקום להיאבק על יהודה ושומרון אנחנו צריכים לוותר עליהם. טענו שאם נמסור שטחים אלה לאויבינו, הם יואילו להשלים עם קיומנו. הם אמרו "שטחים תמורת שלום" וקיבלנו "שטחים תמורת טרור" – אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתפוצצות, בתי מלון מתפוצצים. נחשול החולשה הגיע למיימדים כאלה עד שראש ממשלה בישראל, אהוד אולמרט, היה מוכן למסור את הכותל לפלסטינים. אותו אולמרט, חברו ויועצו הקרוב של בני גנץ, מתכוון ללכת בימים אלה לאבו מאזן כדי שיעלו יחד נגד תוכנית המאה של הנשיא טראמפ. ומה בני גנץ אומר על זה? "שיעשה מה שהוא רוצה". ככה מדבר מנהיג? בני גנץ? זה לא יאומן. ככה לא פועל מנהיג. אני אומר לבני גנץ – תתנתק מאולמרט, תגנה אותו, מה אתה מגמגם פה? תגיד חד משמעית. מנהיג לא מדבר ככה. ככה מדבר מי שלא יכול להקים ממשלה בלי אחמד טיבי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אם במשך שנים זה מה ששמעו היהודים, מה יאמרו הגויים? אמרו ואומרים את אותו הדבר בדיוק – לסגת, לסגת, לסגת." אמר נתניהו והוסיף, "מאז היום הראשון שלי בחיים הציבוריים דחיתי את התפיסה הזאת על הסף ונאבקתי נגדה בכל כוחי מאז תפקידי הראשון באו"ם. נאבקתי עם חברים טובים בנחשול של אוסלו, העקירות והנסיגות. אבל הדרישות מישראל לסגת הלכו וגאו והגיעו לשיאן ב-11 שנים שעמדתי בראש מורם מול שני ממשלים אמריקניים. הם פעלו נגדנו בגיבוי בלתי פוסק של השמאל והתקשורת בישראל שתבעו ממני כל הזמן לסגת ולוותר."

"לפיד רצה לעקור יהודים. השליטה עוברת לידיים של הערבים. אנחנו נותנים להם את המפתחות ועוצמים עיניים. מאז היותי שגריר ישראל באו"ם נאבקתי בהחלטה הזו. בנחשול הגועש של הסכם אוסלו והדרישות מישראל לוותר ולסגת הלכו וגאו. עמדתי מול שני ממשלים בראש מורם. אבל זה היה בליץ בלתי מתפשר מהשמאל לסגת ולוותר אבל לא הסכמתי".

"אספר משהו שלא סיפרתי עד היום" אמר נתניהו והוסיף, "אחרי הלווייתו של שמעון פרס ז"ל, אישיות אמריקנית בכירה מאוד העבירה לי מסר: "אם אתה רוצה הלוויה מכובדת כזאת, כדאי שתתחיל לוותר". אמרתי בתשובה: "אני לא דואג להלוויה שלי, אני דואג למנוע את ההלוויה של המדינה שלי".

נתניהו המשיך וסיפר כי עמד מול לחצים גדולים ולא וויתר, "הצלחתי לעמוד מול כל הלחצים האדירים האלה כי יש לי יכולת לדבר מול עשרות מיליונים בציבור האמריקני. במשך עשרות שנים אני מדבר איתם בשפתם והם מאמינים לי ומאמינים בי. לכן אני יכול להשפיע לטובת המדינה שלנו. הכוח הכי חזק בארה"ב זה דעת הקהל ומי שלא יכול להשפיע על דעת הקהל שם – סופו להיכנע ללחצים."

"במשך 11 שנים בלמתי את הלחצים נגדנו" הדגיש נתניהו וציין כי "לאחר שאובמה סיים את תפקידו עברו חודשיים עד שיכנס נשיא חדש. הגיעה החלטה ראשונה נגדנו במועצת הביטחון והיא עברה בהימנעות אמריקנית. אחרי 10 ימים הייתה אמורה להגיע החלטה שנייה והרבה יותר קיצונית ומסוכנת. שוחחתי עם ידיד שלי, מנהיג של אחת המעצמות, עם זכות וטו במועצת הביטחון. מנהיג שיש לי איתו קשר טוב מאוד. הוא בלם את זה. במשך 11 שנים בלמתי בגופי, בשכלי ובליבי, תוך כדי התקפות איומות בארץ ומחוצה לה נגדי ונגד משפחתי, עמדתי מול הלחצים הללו ששום ראש ממשלה לא עמד בהם. ברוך השם – בעזרתכם הצלחתי בזה. בזכות התמיכה האדירה שקיבלתי מרבים רבים בישראל, בלמנו את הסכנה."

הוא הוסיף כי "לפני שלוש שנים נקרתה בפנינו הזדמנות פז לשנות את מסלול ההיסטוריה. עלה לנשיאות ארה״ב ידיד אישי שלי במשך שנים, נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל בבית הלבן. ראיתי בזה הזדמנות לעבור מבלימה – למימוש הזדמנות היסטורית. יריבינו לא הבינו. כשטראמפ רצה לבוא ארצה, 3 מחברי סיעתו של גנץ חתמו על עצומה שקוראת להחרים את בואו של טראמפ. יועציו הבכירים של בני גנץ – רונן צור וג׳ואל בננסון – השוו את הנשיא טראמפ להיטלר. היועצים הקרובים ביותר של גנץ משווים את הנשיא הכי טוב שהיה למדינת ישראל להיטלר. אני קורא לגנץ לפטר אותם מייד. עוד הערב. הם לא יכולים לשמש יועצים שלך, הם לא יכולים להמשיך לדבר בשמך, מה הם מייעצים לך?"

"כשאתה מוקף באנשים, בחברי כנסת שאומרים שאסור להיפגש עם הנשיא טראמפ, אנשים שקוראים לו היטלר ומתנגדים לתכנית המאה אתה מבין שיש כאן זיוף והעמדת פנים. אנחנו פעלנו להפך, פעלנו שלוש שנים באופן הדוק עם הנשיא טראמפ וצוותו, דיברתי איתו על לצאת מתכנית הגרעין עם איראן, על ירושלים, על הגולן, על יו"ש, ולשמחתי המדיניות אכן השתנתה בהגנה האמיצה שלו. תחילה ביציאה מהסכם הגרעין עם איראן, אח"כ עם הכרה בירושלים, העברת השגרירות, הכרה בריבונותנו ברמת הגולן ולאחרונה בהסכמה להחלת החוק היהודי על יו"ש."

"בשבוע שעבר הגענו לרגע השיא – תוכנית המאה. היא כוללת מהפך היסטורי. עד עכשיו, בכל התוכניות המדיניות, ישראל היא זו שנדרשה להסכים לוויתורים ממשיים. קראו לזה ״מחוות״. הפלסטינים לא נדרשו לתת שום דבר. עכשיו קרה ההפך הגמור – ישראל מקבלת דברים ממשיים ואילו הפלסטינים צריכים למלא שורה של דרישות. בין אם הפלסטינים יעמדו בדרישות או לא, ישראל תזכה לגיבוי אמריקני על החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, כולם בלי יוצא מן הכלל. אנחנו בעיצומו של תהליך המיפוי בשטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה הרבה שטח. אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה, אני סומך עליו לגמרי ואני סומך עליי לגמרי. אבל אני לא סומך על בני גנץ. אם זה תלוי בגנץ – זה לא יהיה."

"עם גנץ נקבל את פספוס המאה במקום את תוכנית המאה" הדגיש נתניהו והוסיף, "הוא רוצה ליישם את תוכנית המאה בהסכמה בינלאומית. הסכמה של האו״ם? של האיחוד האירופי? של יאיר לפיד שרוצה לעקור 80-90 אלף מתיישבים? נניח וכל אלה יסכימו, דבר שלא יקרה, גם אז גנץ צריך לקבל הסכמה מאחמד טיבי שאיתו הוא כמעט הקים ממשלה ושבלעדיו אין לו ממשלה."

נתניהו הדגיש כי "התקשורת מסתירה עובדה פשוטה – אין לגנץ ממשלה בלי טיבי. ברגע שהציבור מבין את זה, אנחנו מנצחים. אנחנו צריכים עוד 2-3 מנדטים ויש לנו ממשלה. המנדטים האלה נמצאים בבית, הם לא הלכו להצביע בבחירות האחרונות. אם הם יוצאים להצביע – יש ממשלת ימין. לא היו בחירות חשובות כאלה, עם הזדמנות כזאת וחשש להחמצה כזאת של הזדמנות היסטורית."

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ הגיב לנאום של ראש הממשלה נתניהו ואמר: "נתניהו, אין יותר אף איש ימין שמאמין לחזיונות שלך על הפלת חמאס וסיפוחי שטחים. איבדת שליטה על הבטחון, על הבריאות ואפילו הליכודניקים כבר מבינים שחייבים להתקדם. בעוד חודש יתחיל המשפט שלך וישראל תיגמל מהשקרים שלך."

Back to top button