מבזקים

כוח צה"ל הותקף על ידי מחבלים חמושים במהלך הריסת בית המחבל

היום (חמישי) לפנות בוקר מת מפצעיו, טארק בדוואן, שוטר פלסטיני שנפצע ככל הנראה מכדור תועה בג'נין, בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים ביממה האחרונה ביהודה ושומרון לשלושה. שניים נהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל במהלך הריסת ביתו של המחבל אחמד קונבע מהחוליה שביצעה את הפיגוע בצומת חוות גלעד בינואר 2018 בו נרצח הרב רזיאל שבח. אתמול נורה למוות מחבל, מחמד סלמאן אלחדאד בן 17 בחברון על ידי כוח צה"ל לאחר שיידה בקבוקי תבערה לעבר הכוח.

בסרטון שפרסמו היום כלי תקשורת פלסטינים ממצלמת אבטחה בג'נין, נראה השוטר הפלסטיני עומד בתוך מבנה עם חבריו כשלפתע הוא נורה ומתמוטט לעיניהם. הוא נפצע מהירי באורח בינוני וחבריו מיהרו לפנות אותו לטיפול רפואי אך מצבו הידרדר ונקבע מותו. טרם ברור האם נפגע מירי צה"ל או שמא על ידי חמושים פלסטינים. הערכה שמדובר בירי תועה. בצה"ל פתחו בחקירה לבירור המקרה.

השוטר הפלסטיני טארק בדוואן
יאזן אבו טביח

כאמור, כוחות צה"ל הגיעו הלילה להרוס את ביתו של המחבל אחמד קונבע. במהלך הפעילות, חמושים פלסטינים ביצעו לעבר הכוחות ירי שהשיבו אש בחזרה וזהותה פגיעה. הפלסטינים דיווחו כי מהירי נהרג יאזן אבו טביח, בן 19 ממחנה הפליטים ג'נין, אף הוא ממנגנוני הביטחון הפלסטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף כוחות מג"ב את בית המחבל אחמד קונבע, במחנה הפליטים בעיר ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". קונבע היה חבר בחוליה שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח ז״ל בחודש ינואר 2018 במרחב החטיבה המרחבית "שומרון"."

בצה"ל ציינו כי "ההריסה התבצעה לאחר שבית המחבל נהרס על-ידי לוחמי צה"ל בחודש אפריל 2018 ונבנה מחדש. הריסת הבית בוצעה לאחר שנדחתה העתירה שהגישה משפחת המחבל לבג״ץ נגד מימוש צו ההריסה וביצוע ההריסה החוזרת."

עוד נמסר כי "במהלך הפעילות זיהו כוחות הביטחון מספר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים וירו לעברם. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי להסרת האיום. אין נפגעים לכוחותינו, האירוע מתוחקר."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח