חדשות הארץמבזקים

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 הורגשה הבוקר בצפון הארץ

הבוקר (חמישי) בסביבות השעה 07:00 הורגשה רעידת אדמה בישראל, בעיקר בצפון הארץ. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי עוצמת הרעידה הייתה בעוצמה 3.8 דרגות וכי המוקד היה בים התיכון באזור חיפה. רעידת האדמה הורגשה היטב בחיפה, עתלית, טירת הכרמל, עכו, בקריות והתקבלו אף דיווחים מאזור השרון וירושלים.

מהמכון הגיאופיסי נמסר כי "ביום חמישי 6.2.20 בשעה 6:53 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.8 , בים, מרחק של 9 ק"מ דרום-מערבית לטירת הכרמל."

ממחוז חוף במשטרת ישראל נמסר כי התקבלו כ-200 פניות במוקד 100 בעקבות רעידת האדמה. ניידות משטרה סרקו בגזרת המחוז, בדגש על ערים השוכנות לאורך מישור החוף ולא אותרו נפגעים או נזק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דיווחים על רעידת האדמה התקבלו גם מלבנון וסוריה. בסוכנות הידיעות הסורית, סאנא דווח כי רעידת האדמה שנמדדה הייתה 4.3 בסולם ריכטר והורגשה היטב בביירות. "רעידת האדמה שנמדדה 4.3 בסולם ריכטר פגעה בים התיכון מול פלסטין הכבושה, כ -60 ק"מ מנקורה, והורגשה על ידי תושבי ביירות", ציטטה הסוכנות הלאומית הלבנונית את רשיד ג'ומא, האחראי על הרשת הסייסמית במרכז הלאומי לגיאופיזיקה בלבנון.

בעקבות רעידת האדמה המשטרה ופיקוד העורף פרסמו את הנחיות גופי החירום וההצלה שהציבור מתבקש לפעול לפיהן בהתאם בעת רעידת אדמה:

🔸 השוהים במבנה -לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.

🔸 השוהים בחוץ – יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

🔸 השוהים בחוף הים – יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי.

🔸 הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

יש לפעול בהתאם להנחיות, כאשר בכל אירוע חריג יש לפנות למוקד 100 ולמידע ניתן לפנות למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל- שמספרו 110.

Back to top button