מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: העליב שוטרים אתיופים שהגיעו לטפל בהפרות סדר

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבימ"ש השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד גיא הירשפלד בן 51 בגין העלבת עובד ציבור ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שגיא שגב, ב- 16.11.18 סמוך לשעה 14:00, הגיע כוח של שוטרי מג"ב, וביניהם 2 שוטרים ממוצא אתיופי, לצומת "הדואר" סמוך לישוב טלמון, לצורך פעילות מבצעית. אותה עת שהו במקום עשרות פלסטינים אשר חסמו את הכביש לכיוון הישוב נילי, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוח. בשלב זה, ניגשו אנשי הכוח לאבטח כביש סמוך למקום, בו שהו עשרות פלסטינים אשר יידו אבנים לעבר הכוח. במהלך פעילות הכוח בכביש, התקרבו מספר פלסטינים לאנשי הכוח. בתגובה, השליך אחד השוטרים, ממוצא אתיופי, רימון הלם לכיוונם, וזאת לצורך הרחקתם לאחור.

גיא הירשפלד. צילום: תנועת אם תרצו

בשלב זה, הנאשם, אשר שהה במקום ביחד עם ההמון הפלסטיני, התקרב מרחק של כ- 10 מטרים מהכוח ואמר לעברם של 2 השוטרים ממוצא אתיופי: "תחזור תחזור למכלאה שלך, תחזור למכלאה, לא נותנים לך להיכנס למועדון אז אתה בא לפה להוציא את העצבים שלך? לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ אז אתה בא פה נהיה גבר על הפלסטינים? את כל המשפחה כבר העלו מאתיופיה, או שהם נשארו באתיופיה כי הם לא בצבע הנכון? ככה זה, דופקים אתכם בישראל אז אתם באים לפה מרגישים גברים. למה לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ? אולי פה בכפר יתנו לך להיכנס למועדון, יתייחסו אליך יותר בכבוד מאשר בישראל". בהמשך, שר הנאשם לעבר 2 השוטרים "אפסים, אפסים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button