בריאותמבזקים

בהלת הקורונה: רמב"ם החל לטהר חדרי בידוד מווירוסים וחיידקים

בבית החולים רמב"ם בחיפה החלו הבוקר (ראשון) להשתמש במכשור חדשני לחיטוי חדרי בידוד מווירוסים וחיידקים. המכשור ייכנס לשימוש בכל פעם שיגיע לבית החולים מטופל עם חשד לווירוס מדבק – יוזמה רלוונטית לבהלת הקורונה העכשווית.

המכשור, טכנולוגייה של "יינון בינארי" מתאים לחיטוי חדרי בידוד, חדרי אשפוז, אמבולנסים וציוד נלווה כמו כסאות גלגלים ומיטות. מדובר במוצר שמשווקת חברה בשם "קלין ביט" מרמת ישי.

לפני שלושה חודשים, בעקבות תקלה במערכת המים בבית החולים שגרמה להצפת חדרי הניתוח בקומת המרתף וחשש לזיהום, ביצעה החברה חיטוי מקיף שהוכיח את היתרון הטכנולוגי שהיא מציעה – חיסול מושבות נגיפים וחיידקים במהירות גדולה יותר ובהיקף נרחב יותר. בעקבות הניסוי המוצלח בחדרי הניתוח באותו אירוע הצפה ברמב"ם, הזמינה הנהלת בית החולים את החברה להתחיל לפעול גם במקרים של הגעת חשד לווירוסים הדורשים שימוש בחדרי בידוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטכנולוגיה החדשה שמציעה חברת קלין ביט עושה שימוש במכשירים שפולטים ענן פלסמה של הידרוקסיל – חומר שידוע כמחסל וודאי של חיידקים, נגיפים ונבגים מסוכנים. המכשיר מאפשר לכסות מהר שטחים נרחבים, לעומת פעולת הניקוי הסטנדרטית באמצעות מטליות טבולות בכלור.

יקי אגם, הבעלים של החברה מסביר כי "חומר הגלם הוא מי מחצן בריכוז של 7.8%. החומר עובר דרך קשת חשמלית שיוצרת ענן יינון בינארי – עם טיפות זעירות, והחומר הופך להידרוקסיל, שכאמור מחסל בוודאות מושבות חיידקים ווירוסים תוך שבע שניות מזמן המגע."

באופן מקרי ולא צפוי, הגיע הבוקר לרמב"ם אזרח ישראלי שחזר בטיסה מסין והתלונן שאינו חש טוב. הצוות של החברה המתין לסיום הבדיקות בחדר הבידוד, נכנס פנימה וביצע חיטוי באמצעות המכשור החדש. הצוות גם הכשיר צוותי חירום מסגל רמב"ם לביצוע עצמאי של הפעולה עם המכשור החדשני.

צילום: דוברות בי"ח רמב"ם
צילום: דוברות בי"ח רמב"ם
צילום: דוברות בי"ח רמב"ם
Back to top button