מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: לאחר הבחירות נחיל ריבונות בבקעת הירדן, נתניהו: למה לחכות?

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ סייר היום (שלישי) במועצה אזורית מגילות צפון ים המלח בבקעת הירדן יחד עם חבר הנהגת כחול לבן, שהב"ט לשעבר רא"ל (מיל') משה (בוגי יעלון), ראש המועצה אריה כהן וחברי הכנסת אורנה ברביבאי, יועז הנדל ואלון שוסטר.

במהלך הביקור אמר גנץ: "זה הביקור השני אולי השלישי שלנו בבקעת הירדן ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי. ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית בטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל."

צילום: אלעד מלכה

"לפיכך" אמר גנץ, "לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית. עד אז נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם, אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת שבינינו לבין ירדן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו נדאג לפתח את בקעת הירדן, את התשתיות החקלאיות, את ההתיישבות, תשתיות התיירות, התשתית הפיזית במקום הזה. היינו עכשיו בביקור במועצה, ניכר שיש הרבה מה לעשות. חייבים להתקדם ואנחנו נתקדם." הדגיש.

גנץ נשאל לגבי כוונת האמריקאים לפרסם את תוכנית המאה ואמר: "אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית. עברו מספר שבועות. במזה"ת קורים הרבה דברים דרמטיים, אני מצפה לפרסום התוכנית".

ראש הממשלה נתניהו התייחס לדבריו של גנץ ואמר, "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו."

צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה

4 תגובות

  1. ככלל : יש לשאוף שכל תושבי הכפרים הערבים שגרים ביהודה ובשומרון, וברצועת עזה , יהגרו לארצות ערב מרובות השטחים ; המדינות הקולטות , והמהגרים , יקבלו הדרכה למען איכות החיים, בעתיד משופרת , ולשלום לכל ימי האיזור .

Back to top button