חדשות הארץמבזקים

פרסום ראשון: הספינה שנבנתה בישראל נמסרה לחיל הים של הונדורס

ה-OPV62, מהמתקדמות מסוגה בעולם, הגיעה ליעדה בפוארטו קורטז והוצגה בטקס חגיגי, במעמד נשיא הונדורס. • "הפלגתה של הספינה בוצעה ברציפות וללא כל תקלות וזו הוכחה נוספת לכך כי קיימת יכולת משמעותית של בניית כלי שייט צבאיים במספנות ישראל", התגאה יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב.

ספינת הסיור שנבנתה במספנות ישראל בחיפה ונמכרה לחיל הים של הונדורס הוצגה אמש (ראשון) רשמית במדינה שבמרכז אמריקה. הספינה, מדגם OPV62, נמסרה לידי נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, על ידי יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב. באירוע השתתף גם שר הביטחון של הונדורס, ג'וליאן פאנצ'ו טינוקו. הבכירים הישראלים והמקומיים לבשו בטקס חולצות מקומיות מסורתיות. שווי העסקה מיליוני שקלים.

הספינה החדישה היא מהמתקדמות מסוגה בעולם, פרי פיתוח ושדרוג של דגמי הסער המיוצרים במספנות ישראל. אורכה 62 מטר ומשקלה כ-450 טון. היא מצוידת במערכת תותחנות מיוצבת מתוצרת רפא"ל, מערכות ניווט וקשר מתקדמת, מנחת מסוקים, וכן על סיפונה זוג סירות מהירות להתערבות מידית ולפעולות חילוץ והצלה. הספינה תפעל להגנה על המים הכלכליים של הונדורס וכן מניעת סחר בסמים ופעילות טרור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מספנות ישראל

קצב, שהוא גם הבעלים והיו"ר של קבוצת SK, מסר בטקס חגיגי לידי הנשיא ארננדס דגם מוקטן של הספינה וציין בנאומו את המחויבות הרבה להמשך שיתוף פעולה בין מספנות ישראל לחיל הים של הונדורס. "הפלגתה של הספינה בוצעה ברציפות וללא כל תקלות וזו הוכחה נוספת לכך כי קיימת יכולת משמעותית של בניית כלי שייט צבאיים במספנות ישראל", התגאה קצב.

הספינה יצאה להפלגה להונדורס הממוקמת במרכז אמריקה מנמל מספנות ישראל ב-5 בדצמבר 2019, חצתה את הים התיכון עד מיצרי גיברלטר ולאחר הפסקה קצרה לתיספוק באיים הקנריים חצתה את האוקיינוס האטלנטי והגיעה לנמל פוארטו קורטז, לחופי הים הקאריבי, בסוף אותו החודש.

מספנות ישראל היא המספנה הגדולה והמתקדמת בישראל, ומייצרת מגוון רחב של ספינות צבאיות ואזרחיות שנמכרות לארגונים וצבאות בכל רחבי העולם. המספנה מעסיקה מאות עובדים מאזור הצפון ומבצעת רכש מקומי בשווי של כחצי מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות. לאחר שהופרטו, מספנות ישראל נמצאות בבעלות סמי קצב, שלומי פוגל ושלמה שמלצר.

צילום: מספנות ישראל

בתמונה (מימין לשמאל): נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס; יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב; שר הביטחון של הונדורס, ג'וליאן פאנצ'ו טינוקו.

4 תגובות

  1. לדבור ולדבורה תפקיד אחר. כלי שייט בגודל הזה לא תוכל ו או תרצה לקרב לחוף מול נהרייה ו או עזה כמו דבו"ר או דבורה או שלדג.

  2. לא מובן לי למה צריך לבנות ספינות בגרמניה, מספנות ישראל ראויים לייצר לחיל הים את ספינות העתיד של חיל הים,

  3. מדינת ישראל לא קונה את הספינות של מספנות ישראל הם מעדיפים לקנות זבל כמו הדבור והדבורה, שהיצרנים משלמים יותר שוחד

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח