מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ ברק: יש להזמין את כלל ניצולי אושוויץ – בירקנאו לפורום השואה

חברת הכנסת קרן ברק דורשת את הזמנתם של כלל ניצולי אושוויץ – בירקנאו לפורום השואה העולמי ב"יד ושם".

ביום חמישי ה- 23.1.20 יערך ב"יד ושם" פורום השואה הבינלאומי לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ – בירקנאו. זו הפעם הראשונה שפורום נכבד זה מתכנס בישראל. בפורום זה יהיו נוכחים 46 ממנהיגי העולם הבולטים, כך שאירוע זה יהווה את אחד ממפגשי הפסגה הגדולים בתולדות ישראל.

לצד הכבוד הרב שבנוכחות המנהיגים הגדולים, מי שלא הוזמנו לאירוע הם אותם גיבורים שלכבודם מתקיים האירוע כולו, שורדי מחנה ההשמדה. מתוך 780 מקומות באירוע, הוקצו לאותם שורדים 30 מקומות בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ קרן ברק. צילום: יוסי צווקר

חברת הכנסת קרן ברק אומרת כי אין זה הגיוני ששורדי השואה ממחנה אושוויץ בירקנאו המוערכים בעשרות בודדות בלבד, אשר מעוניינים להגיע ומסוגלים לעשות זאת על אף גילם המופלג, לא יקבלו הזמנה לאירוע המציין את סיפור שחרורם מכבלי הנאצים, האירוע כולו היה אמור להיות לכבודם. הם היו אמורים להיות הראשונים שמוזמנים, והקהל כולו היה אמור לעמוד על רגליו ולמחוא להם כפיים.

מעבר לכך, אותם השורדים הם אלו המהווים את העדות החיה, שתעביר את המסר הנכסף "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות" אותו הפורום שואף להעביר לעולם ולמנהיגיו. אני פונה אליכם, בבקשה לתקן בדחיפות את העוול לפני שהוא נעשה.

מתוך יותר ממיליון יהודים שנשלחו לאושוויץ, הסמל המפלצתי ביותר של פשעי הנאצים, חיים ביננו כיום רק בודדים, אנו צריכים להצדיע להם, ולהעניק להם את כל הכבוד הראוי להם במסגרת האירוע.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button