גלריותמבזקים

מתנדבי זק"א בתרגיל בינלאומי: מתן מענה והתמודדות ברעידת אדמה

מתנדבי זק״א השתתפו הבוקר (רביעי) בתרגיל רחב היקף באירוע המדמה תרחיש של רעידת אדמה עם עשרות נפגעים. התרגיל התקיים בבסיס פיקוד העורף בזיקים בהשתתפות ארגוני החירום וההצלה של מדינת ישראל: פקע"ר, משטרת ישראל, זק"א, מד"א, כב"א ויחידות חילוץ.

תרגיל ״IPRED 6” נחשב לאחד מרגעי השיא בכנס הבינלאומי למתן מענה והתמודדות בשעת חירום הנערך בישראל, התרגיל נערך כסיכום שבוע של ימי עיון ושיתוף מידע בין גורמי חירום מהעולם ביוזמת משרד הבריאות לשיפור יכולות הטיפול בתרחיש חירום של רעידת אדמה.

ניסיונם הרב של מתנדבי זק"א באירועים ואסונות ברחבי העולם בהם הם סייעו בחילוץ נפגעים וטיפול בחללים הציבו אותם בשורה אחת יחד עם כלל כוחות החירום שיופעלו בעת אסון לאומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאות מתנדבי זק״א שהוכשרו כחובשים וכמחלצים מהווים כוח של 'מגיבים ראשונים' החל מקרות האירוע והטיפול בפצועים ולכודים ועד לסיומו בטיפול בחללים.

התרגיל דימה תרחיש של רעידת אדמה בשכונת מגורים, בו נפגעו עשרות בני אדם, חלקם היו לכודים מתחת לשכבות ביטון ורכבים כשהם סובלים מחבלות קשות, כמו גם אנשים שאותרו ללא רוח חיים בתוך ההריסות. מתנדבי זק״א סייעו בחילוץ נפגעים וטיפול בחללים.

בתרגיל צפו כ-400 מפקדי ונציגי יחידות חירום וחילוץ מרחבי העולם. סגן שר הבטחון אבי דיכטר. סגן הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר. מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי, יו״ר זק״א, מפקדי צה"ל, משטרת ישראל. כב"א ומד"א.

יהודה משי זהב יו״ר זק״א: "ניסיונם המבצעי של מתנדבי זק"א, בא לידי ביטוי בתרגיל הגדול. מתנדבי ארגון זק"א קיבלו שבחים רבים מכל הגורמים שהשתתפו בתרגיל על המקצועיות, ועל הוכחת יכולת של שיתוף פעולה מבצעי יחד כל גורמי החירום וההצלה".

חיים אוטמזגין מפקד יחידת החילוץ של זק״א. "לאחר 3 ימי אימון והכנה לתרגיל, היה מרגש לראות את כלל הכוחות פועלים כתף לצד כתף כשמחלצי זק"א מביאים לידי ביטוי יכולות מרשימות במכלול תחומי ההתמודדות בשעת חירום ואסון לאומי. אין ספק שהאמון והערכה הניתנים לארגון ומתנדביו מצידם של גופי החירום מוצדקים לאור היכולות שהציגו המתנדבים בתרגיל יכולות המשקפות הרבה ידע ניסיון ויכולת מקצועית".

צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח