חדשות הארץמבזקים

מהומה בדיון של יונתן פולק: "תתביישו, אבנים על חיילי צה"ל?"

הבוקר (רביעי) מתקיימים בבית משפט השלום בירושלים שני דיונים בעניינו של האנרכיסט יונתן פולק. פולק נעצר בעקבות קובלנה של ארגון עד כאן בשל פעילותו נגד חיילי צה"ל.

במהלך הדיון החלה אם לחיילים המשרתים בצה"ל לצעוק לעבר פולק וחבריו האנרכיסטים כיצד הם מסוגלים לתקוף את חיילי צה"ל – "תתביישו, אבנים על חיילי צה"ל? אתם מעודדים לתקוף את חיילי צה"ל שמגנים עליכם ועלינו?" והוצאה מאולם בית המשפט.

מחוץ לאולם הדיונים תקפה אם נוספת לחיילים המשרתים בצה"ל את חבריו של האנרכיסט פולק ביניהם קובי סניץ' אשר גם נגדו עומדת קובלנה פלילית יחד עם פולק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האמהות פעילות בפורום אמהות למען לוחמי צה"ל. האם קראה בכאב לאנרכיסטים לחדול מפעולותיהם ולהפסיק לתקוף את חיילי צה"ל. כמו כן במקום נמצא גם לוחם לשעבר בצה"ל לירן ברוך אשר איבד את עינו לאחר שהותקף על ידי ערבים ואנרכיסטים אשר מחה אף הוא כנגד האנרכיסטים על פעילותם כנגד חיילי צה"ל.

עו"ד צור פלק מארגון עד כאן אשר הגיש את הקובלנה נגד פולק מסר עם סיום הדיון: "בדיון שהתרחש כעת, הנאשם פולק סירב לשתף פעולה עם בית המשפט ועם תביעות ירושלים שהם אלה שהגישו את כתב האישום ובעצם המוכיח שכל הטענות שלו כלפי ארגון עד כאן שכביכול בגללן הוא לא משתף פעולה הן לא נכונות. אנחנו מקווים ומצפים שבית המשפט ישאיר אותו בכלא ויפסיק את ההתפרעויות שלו בקדום בכל יום שישי ובכל יהודה ושומרון".

יחד עם האמהות הגיע לדיון יהודה שהרבני מתנועת אם תרצו, עם פתיחת הדיון מסר שהרבני: "אנחנו באנו לכאן הבוקר יחד עם ארגון עד כאן למחות נגד כל האנרכיסטים הקיצוניים שהגיעו לכאן לתמוך ביונתן פולק הארכי אנרכיסט שבעצם פגע בפעילויות שלו בחיילי צה"ל, בהמון חיילי צה"ל. בפעילויות שהוא עשה נזרקו על חיילי צה"ל בקבוקי תבערה ואבנים. באנו לומר לבית משפט שעבריין זה מקומו בכלא. לא בעבודה עם גרפיקאיות בעיתון הארץ. בן אדם שפוגע בחיילי צה"ל ובעם ישראל מקומו בכלא"

מחוץ לבימ"ש מתקיימת הפגנה של פעילי תנועת "אם תרצו", פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל וכן "פורום אמהות למען לוחמים". משתתפי המחאה הביעו מחאה קולנית נגד פולק ודרשו את כניסתו המיידית לכלא.

צילום: תנועת "אם תרצו"

מפורום אמהות למען לוחמים המלווה על ידי תנועת "אם תרצו" נמסר כי "מי שתועד תוקף השכם וערב את חיילי צה"ל ומבזה את בית המשפט שוב ושוב חייב לקבל את העונש המירבי. יש להעביר מסר ברור ולפיו מי שתוקף את חיילי צה"ל מקומו הוא רק בין סורג ובריח. אנו נמשיך לעמוד על המשמר נגד כל מי שיבקש לפגוע בחיילי צה"ל באשר הם."

Back to top button