מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: התחתנו ושכרו דירה, הכלה נכנסה למקלחת והתחשמלה למוות

פרקליטות מחוז חיפה- פלילי הגישה לבית המשפט השלום בחיפה כתב אישום נגד נדב לוי (39) ואליהו יחיא (64) מטירת הכרמל בגין גרימת מותה ברשלנות של המנוחה שני ברדיצ'בסקי ז"ל אשר התחשמלה למוות בעת שהתקלחה בביתה בטירת הכרמל .

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד רמי סלאמה עולה כי במועדים הרלוונטיים לכתב האישום היה נדב לוי נכדו של בעל הדירה ברח' ביאליק 28 בטירת הכרמל אחראי על השכרת הדירה וגם התחזוקה השוטפת שלה, לרבות טיפול בליקויים שונים בדירה באמצעות בעלי מקצוע. כמו כן , בתקופה זו ביצע אליהו יחיא עבודות אחזקה שונות בדירה לבקשת נדב . בין היתר, ביצע אליהו עבודות חשמל בדירה, וזאת חרף העובדה כי אינו חשמלאי מוסמך כדין.

ביום 07/08/17, ובהתאם לחוזה שכירות שנחתם עם דני ברדיצ'בסקי , עבר דני להתגורר בדירה יחד עם כלתו הטריה שני ברדיצ'בסקי ז"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מרגע כניסתו לדירה, נתקל דני בבעיות חשמל חוזרות ונשנות, והוא התלונן על כך בפני נדב, אשר הפנה אותו לאליהו כשהוא מציין בפניו כי אליהו הינו איש האחזקה של הדירות ברשותו והוא יוכל לסייע לו בבעיות החשמל בדירה.

נדגיש כי היו עוד תלונות קודמות מטעם הדיירת הקודמת בדירה על בעיות עם החשמל וזאת עקב תקלה חשמלית (קצר) באחד ממכשירי החשמל, אירעו תקלות חוזרות ברשת החשמל אשר גרמו לקפיצת מפסק הפחת והפסקת זרם החשמל בדירה.

אליהו הגיעה במספר הזדמנות לדירה, חיזק מספר חוטים רופפים בארון החשמל. אך שוב קפץ מפסק הפחת בדירה ונפסק זרם החשמל.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

בשל כך, קנה נדב ביום 18/08/17 מפסק פחת חדש, ומסר אותו לדני וביקש ממנו לתאם התקנה עם אליהו. דני תיאם עם אליהו להגיע ביום 23/08/17 להתקין את מפסק הפחת .

עוד עולה , ביום 21/08/17 שהו דני והמנוחה בדירה. דני הדליק את המזגן בדירה ויצא לתפילה בבית הכנסת והמנוחה נשארה לבד בדירה.

המנוחה נכנסה להתקלח, באותה עת עקב קצר החשמלי היה מתח גם בשפופרת הארקה שבשקעי הדירה, ובמקומות מוארקים אחרים, לרבות בצנרת המתכתית של המים. המנוחה פתחה את זרם המים במקלחת. זרם המים הוליך בתוכו חשמל, אשר חדר אל גופה של המנוחה.

המנוחה נפגעה מעוצמת זרם החשמל שחדר את גופה, נפלה ארצה ופעולות החייאה שבוצעו בה על ידי צוותי מד"א לא הועילו, ומותה נקבע במקום.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button