מבזקיםמשפטי/פלילי

הוסגר לארצות הברית אזרח ישראלי שנאשם בניהול בתי הימורים

אוראל גוהר, אזרח ישראל ובעל מעמד של תושבות קבע בארה"ב, הנאשם בכך שניהל בתי הימורים והלבין את רווחיו מהם בארצות הברית, הוחזר לארה"ב לאחר שנמלט מן הדין לישראל.

על פי בקשת ההסגרה שהגישה ממשלת ארצות הברית בעניינו, אוראל גוהר, יחד עם אחרים, לרבות אחיו יניב, עסק בניהול עסקי הימורים בלתי חוקיים בצפון מדינת קליפורניה, וזאת במסגרת ארגון פשיעה. גוהר ושותפיו שלטו במספר רב של מכונות מזל אלקטרוניות, אותן דאגו להתקין בבתי עסק שונים בצפון קליפורניה, כגון מכולות, תחנות דלק, חנויות לממכר אלכוהול וחנויות למוצרי עישון.

אילוסטרציה. קרדיט: Pixabay

עסקי ההימורים הניבו לגוהר ולשותפיו רווחים גדולים במזומן, והם ביצעו פעולות שונות על מנת להסתיר את מקור הכנסותיהם. לאחר שנעצר, שוחרר בערובה, אך זמן קצר לאחר מכן, בינואר 2018, נמלט יחד עם אחיו יניב בחופזה מארה"ב למקסיקו באמצעות דרכון מזויף, ובהמשך שב לישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באפריל 2019 הגישה ארצות הברית בקשה למדינת ישראל להסגרתו של גוהר על מנת שיעמוד לדין על מעשיו בבית המשפט המחוזי במחוז המזרחי של מדינת קליפורניה. בדצמבר 2019 נעצר גוהר על ידי משטרת ישראל ומיד לאחר מכן הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי עתירה להכריז עליו בר הסגרה לארה"ב. בו ביום הודיע גוהר כי הוא מבקש לחזור לארצות הברית מרצונו. בהתאם להוראות חוק ההסגרה, גוהר נשאר במעצר עד להעברתו בפועל לידי רשויות ארצות הברית ביום שישי.

להשלמת התמונה יצוין כי בקשת הסגרה מאת רשויות ארה"ב הוגשה בזמנו גם בעניין אחיו של גוהר, יניב. יניב נעצר ביולי 2019, ואף הוא ביקש לחזור מרצון. חזרתו מרצון של יניב גוהר לארה"ב בוצעה ביולי 2019.

Back to top button