חדשות הארץמבזקים

השריפה ברמת גן: 6 נפגעים קל פונו לבתי החולים, טרם הושגה שליטה

בשריפה שפרצה לפני זמן קצר (שלישי) בבניין בן 12 קומות ברחוב ביאליק 77 ברמת גן, פועלים 22 צוותי כיבוי וכוחות גדולים של מד"א ומשטרה. משירותי הכבאות במחוז דן נמסר כי עד כה חולצו מהבניין על ידי לוחמי האש 14 לכודים אשר חלקם הועברו לטיפול רפואי של כוחות מד"א בשטח. בנוסף, לוחם אש נפצע קל והועבר אף הוא לטיפול של מד"א.

טרם השוגה שליטה על השריפה בניין והצוותים עדיין עסוקים בסריקות לשלילת הימצאות לכודים נוספים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים בלינסון שני נפגעים נוספים במצב קל. סך הכל טופלו ופונו לבתי החולים 6 נפגעים במצב קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות מד"א במקום מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי של לוחמי האש וערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך לנפגעים במידה ויאותרו.

חובש בכיר במד"א, ליפא הירש, סיפר: ״מדובר בשריפה בקומות העליונות של בניין מגורים. לוחמי האש חילצו אלינו בעזרת מנופים שישה נפגעים, כולם במצב קל עם סימני שאיפת עשן, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. בנוסף אנו ערוכים במקום להענקת טיפול רפואי לנפגעים נוספים במידה ויאותרו״.

רחוב ז'בוטינסקי פינת ביאליק נחסם לתנועת כלי רכב ובמקום מורגשים עומסי תנועה כבדים.

ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים במקום.

יהושע ברנר, אחד מכותבי תקן 1220 למערכות גילוי וכיבוי אש והמכהן כנשיא חברת טלפייר המהווה את החברה המובילה בישראל כיום בתחום הבטיחות באש, אומר בעקבות השריפה בבניין המגורים ברמת גן כי "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לשריפות רבות וקטלניות בבתי מגורים- רובם בתי מגורים ישנים ונמוכים יחסית, שלא חלה עליהם חובת התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש. הממשלה שבתקווה תקום במהלך 2020 חייבת להעלות על סדר היום את נושא חובת התקנות מערכות לגילוי וכיבוי אש, שנותר פרוץ ואינו נאכף כנדרש. כל שריפה מגבירה את פעמוני האזהרה והכתובת מפני אסון כתובה על הקיר. על המדינה להעמיק את האכיפה והבדיקה ולהקים מנגנוני פיקוח שיוודאו כי בכל מבנה בישראל קיימות הגנות כנגד שריפות. דינם של חיי אזרחים בבניינים נמוכים או ישנים זהה לדינם של החיים במגדלים החדישים והיוקרתיים, ולכן יש להגן על חיי כולם ככל הניתן. השריפה הקשה שפרצה היום, ובנס הסתיימה ללא קורבנות בנפש, עלולה הייתה להסתיים באסון לאומי משמעותי שניתן למנוע בקלות. אני קורא למקבלי ההחלטות לפעול עוד לפני האסון הבא, עם או בלי ממשלה מכהנת. מערכת לגילוי אש היא מערכת מצילת חיים, היא לא מותרות אלא חובה".

צילום: כבאות והצלה מחוז דן
צילום: כבאות והצלה מחוז דן
צילום: כבאות והצלה מחוז דן

קצין המבצעים של תחנת רמת גן רב רשף אריק מרטן

Back to top button