חדשות הארץמבזקים

הפגנה בכיכר הבימה: רק העם יחליט! עוצרים את ההפיכה השיפוטית!

מטה המאבק המשותף של המחנה הלאומי הכולל בתוכו עשרות ארגונים קיים הערב (שני) מפגן מחאה ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב בדרישה לעצור את ההפיכה השיפוטית אשר מתקיימת במדינת ישראל.

מפגן המחאה מתקיים לפני הדיון מחר בבית משפט העליון אשר יעסוק באפשרות שראש הממשלה נתניהו יוכל להקים ממשלה לאחר הבחירות.

בין הנואמים והמשתתפים בהפגנה היו השופטת בדימוס שלי וולך, עו"ד יורם שפטל, העיתונאים אלי ציפורי ושמעון ריקלין, ד"ר לימור סמימיאן דרש, פרופ' טליה איינהורן, דניאלה וויס יו"ר תנועת נחלה, עו"ד טלי גוטליב, אלון שוורצר ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו", עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה, עו"ד זיו מאור מהאגודה לזכות הציבור לדעת, ד"ר גדי טאוב, לירן ברוך יו"ר פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל וכן דבורה גונן אימו של דני הי"ד חברת פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות איבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כ-1000 משתתפי המחאה הניפו דגלי ישראל ושלטים שונים עליהם נכתב: "העם דורש צדק משפטי" ,"אין לי צדק בבג"ץ", "רק העם יחליט" ו- "עוצרים את ההפיכה השיפוטית."

השופטת בדימוס שלי וולך אמרה בהפגנה: "אני פה כי אני אזרחית מודאגת. מפחיד אותי מה שקורה במערכת המשפט. היא הופכת עצמה לכלי במגרש הפוליטי. היא שייכת לכולנו."

עו"ד יורם שפטל אמר כי "אהרון ברק יצר את אחד היסודות של הדיקטטורת הבג"צית. מה שמאפיין דיקטטורים הוא שככל שהיא מתבססת ככה התאבון הרודני גובר. מחר בג"ץ ידון בדיון שלא יכול להיות בשום מדינה בעולם. נושא הדיון הוא האם ניתן להטיל על נתניהו להקים ממשלה. לא לשון החוק קובעת אלא הפירוש של שופטי בג"ץ לכוונת המחוקק."

דבורה גונן אמו של דני ז"ל אמרה במחאה כי "ההכרות שלי עם בג"ץ החלה עם הגעתי לדיון על הריסת בית המחבל שרצח את דני. הדיון הסתיים כך שאני יצאתי בהכרזה כי: את דני רצח המחבל את ווידוי ההריגה ביצע בג"ץ."

אלון שוורצר ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" אשר הנחה את ההפגנה אמר: " 3 שופטי בג"ץ חושבים שמחר הם יחליטו בשביל מיליוני אנשים מי יכול להיות ראש הממשלה. התשובה של אלפי המפגינים היא ברורה: רק העם יחליט! על נבחרי הציבור לתקן בהקדם את כלל מערכת המשפט. כולנו יצאנו לרחוב לדרוש משופטי בג"ץ את הדמוקרטיה שלנו בחזרה."

צילום: תנועת "אם תרצו"
צילום: תנועת "אם תרצו"
צילום: תנועת "אם תרצו"
צילום: תנועת "אם תרצו"
צילום: תנועת "אם תרצו"
צילום: אלמוג בקו

תגובה אחת

  1. רק ביבי.רק הוא עושה את טובת המדינה ומעצים את ישראל למורת רוחם של השמאלנים ואחרי כל הסירחון של מערכת המישפט והפרקליטות שיבדקו טוב טוב את עצמם.ושיעצרו את כל האוכלי חינם ושוחד אצלם שיבטלו להם את הפנסיות ושיפטרו את כוווולם ואח"כ יבדקו המערכת החדשה שתקום אחריהם את ביבי הציוני ואוהב ישראל ומדינת ישראל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח