מבזקיםצבא וביטחון

נערכים לסילבסטר: הנחיות המשטרה לליל השנה האזרחית החדשה

משטרת ישראל השלימה את ההיערכות המבצעית לקראת אירועי תחילת השנה האזרחית החדשה 2020, היערכות שהחלה במהלך סוף השבוע האחרון ותגיע לשיאה מחר בלילה. בתוך כך, המשטרה הגבירה את הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה, ובפרט את האכיפה בתחום רישוי העסקים.

מחר בלילה (שלישי, 31.12.2019) בשעה שאזרחים רבים צפויים לחגוג ולציין את תחילת השנה האזרחית החדשה, אלפי שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי המשטרה, צפויים להתפרס בצירים הראשיים, באזורי מוקדי הבילוי המרכזיים ובמקומות הומי קהל בכל רחבי הארץ, הכל במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל האזרחים ולהעניק להם שירותי משטרה מיטביים.

צילום: דוברות המשטרה

היערכות המשטרה צפוייה להתמקד בשלוש משימות עיקריות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבטחת החוגגים במעגלי אבטחה רחבים, שמירה על הסדר הציבורי תוך מניעה ואכיפת פשיעה על כלל גווניה ומיקוד פעילות הסברה ואכיפה בתחום התנועה בדגש כל אכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים, בריונות בכביש ונהיגה בשכרות, זאת למען בטחונם של כלל משתמשי הדרך. בתוך כך, המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ומעשי בריונות באשר הם.

צילום: דוברות המשטרה

ליל תחילת השנה האזרחית החדשה, מתאפיין בתנועה ערה בכבישים, בפרט של מבלים הפוקדים את אתרי הבילוי ברחבי הארץ. צעירים רבים יוצאים לבלות תוך שתייה מרובה של אלכוהול. נדגיש כי השילוב של שתיית אלכוהול ונהיגה- מהווה סיכון ממשי לחיי אדם וגורם משמעותי לתאונות דרכים קטלניות. משטרת ישראל תפעל לאיתור ואכיפה נחושה כנגד נהגים אלו, במטרה למנוע את התאונה הבאה ובכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום.

צילום: דוברות המשטרה

שוטרי ומתנדבי התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בכוחות מתוגברים בצירים העירוניים והבינעירוניים, בכדי לכוון, להסדיר ולאכוף את חוקי התעבורה, בין היתר ע״י פעילות אכיפה ממוקדת, תוך שימוש במחסומים ועמדות בדיקה מדלגות כנגד נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, ובמטרה לאתר ולהוריד מהכביש נהגים השרויים בגילופין ומסכנים את שלום הציבור ואת כל משתמשי הדרך. כלל החסימות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה לקרב חגיגות השנה האזרחית החדשה יעודכנו בזמן אמת באפליקציית Waze. מומלץ לציבור הנהגים להתעדכן ולהיערך בהתאם.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

במסגרת השירות הניתן לציבור הנהגים- ימוקמו בסמוך למוקדי הבילוי נשיפונים שיאפשרו לנהגים לבדוק בעצמם את רמת האלכוהול טרם עלייתם לרכב, במטרה להביא לגילוי מוקדם ולמנוע את הסיכון הכרוך בכך.

כללים להתנהגות אזרחית אחראית ובטוחה במהלך חגיגות השנה האזרחית החדשה:

• יש לגלות ערנות בסביבתכם, וככל שעולה חשד כנגד אדם או חפץ חשוד, או אירוע אחר המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות מיד למוקד החירום 100 של משטרת ישראל.
לבקשת מידע, ניתן לפנות בכל עת למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

• עצירת הרכב בשולי הדרך אסורה ומסוכנת ויש לעצור רק במפרצי חנייה מוסדרים או במקומות מוסדרים בלבד, למעט במקרי חירום.

• יש לקבוע נהג תורן טרם הבילוי, או להסתייע בתחבורה ציבורית.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

זכרו: אם שותים לא נוהגים!

• יש להקפיד על חוקי התעבורה ולהימנע משימוש בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה או מכל היסח דעת המסכן את כלל יושבי הרכב ומהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים.

לציבור המבלים במוקדי הבילוי השונים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

• לפתוח בקבוק משקה באופן עצמאי ולהימנע מקבלת בקבוק פתוח מאדם זר.

• לשמור את המשקה בהשגחת המבלה כל העת ולגלות ערנות לכל התנהגות חריגה וחשודה בסביבתכם.

• במצב של השפעה חריגה של משקה, בין אם אלכוהולי ובין אם לאו, יש לפנות לקבלת סיוע מיידי.

• לקבוע מראש חבר/ה שאינם שותים (גם לצורך הנהיגה הביתה וגם לבטיחות בבילוי עצמו).

משטרת ישראל תפעל לשמירה על ביטחונם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל בטרם ובמהלך חגיגות ציון השנה האזרחית החדשה במטרה שכולם יוכלו לבלות בבטחה, ובסיום- לחזור הביתה בשלום.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button