מבזקיםמשפטי/פליליספורט

שחקן הכדורגל לשעבר שנפצע קשה בברך יקבל פיצוי של מיליוני ש"ח

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את תביעתם של רפי דהן ושל המוסד לביטוח לאומי כנגד רובן ראיוס, מכבי חיפה והמבטחת שלהם בגין הנזק שראיוס, שחקן ספרדי ששיחק באותה עת במכבי חיפה, גרם לדהן, שחקן בני יהודה, בתאריך 9.3.14 במהלך משחק כדורגל של ליגת העל. מדובר בתיקול עוצמתי שתיקל ראיוס את דהן וגרם לו לפגיעה קשה בברך, פגיעה אשר הביאה לסיום הקריירה של דהן בהיותו כבן 24.5 שנים.

בית המשפט, לאחר ששמע ראיות מטעם הצדדים, דחה את טענת הנתבעים כי מדובר היה בתיקול רגיל ושגרתי שמהווה חלק אינטגרלי בכל משחק כדורגל וכן דחה את טענתם כי כעניין שבמדיניות על בתי המשפט לא לדון בתביעות נזיקין בגין פגיעות גוף שנגרמות במהלך משחקי ספורט.

בית המשפט קבע כי אכן הכלל הוא שבתי המשפט לא יתערבו בפגיעות גוף שמתרחשות במהלך משחקי ספורט, אך קבע כי מדובר במקרה חריג. בית המשפט ניתח את הראיות והסתמך בין היתר על חוות דעתו ועדותו של שופט המשחק אשר העיד כי ראיוס התכוון לפגוע בדהן ולא להשתלט על הכדור, על ניתוח אירועי המשחק לפני הפגיעה שהעידו על כעסו ותסכולו של ראיוס שהלך וגבר במהלך המשחק ועל ניתוח אופן התיקול האלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

בית המשפט בחן את הגישות הנהוגות בעולם במקרים דומים וקבע כי הגישה הנכונה היא כי לא בכל מקרה של שיקול דעת שגוי ומוטעה תוטל אחריות, וגם לא בכל פגיעה בכוונה, אך קיימים מקרים חריגים בהם יש להטיל אחריות.

בית המשפט קבע כי הצטברות הראיות במקרה זה מביאה למסקנה כי מדובר בפעולה חריגה שנעשתה על ידי ראיוס באופן מכוון, או לכל הפחות מתוך מודעות מלאה לסיכון החריג שיצר ואדישות מוחלטת מצדו לתוצאה הצפויה, ולא בשגגה אגב השתלטות על הכדור. נקבע שאף על פי הגישה המקלה ביותר כלפי ראיוס יש להטיל עליו אחריות.

בית המשפט הדגיש כי הטלת אחריות במקרים חריגים, כמו המקרה הזה, כפי שמקובל בכל העולם, כאשר קיימת חריגה בוטה ומודעת מכללי המשחק ובהם מדובר בפגיעה חמורה בשחקן יריב, נדרשת משיקולי מדיניות לצורך שמירה על שלמות גופם של שחקנים במהלך פעילויות ספורט וכדי לשדר מסר של העדר סובלנות כלפי פעולות אלימות וחריגות שאינן חלק טבעי ממהלך משחק כדורגל.

בית המשפט שמע ראיות לעניין השכר אותו יכול היה דהן להשתכר לולא הפגיעה ובסופו של דבר העמיד את סכום הפיצויים הכולל בגין נזקיו לעבר ולעתיד על סכום של כ- 4 מיליון ש"ח. המוסד לביטוח לאומי ששילם וישלם לדהן גמלאות כנפגע עבודה יקבל 75% מהסכום והיתרה תועבר לדהן.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח