בריאותמבזקים

שיתוף פעולה מציל חיים: "מדובר בצנתורים מורכבים מאוד"

מערך הלב במרכז הרפואי פדה-פוריה החל בשיתוף פעולה עם מערך הלב בביה"ח הדסה, לביצוע פעולות מורכבות כמו פתיחת עורקים חסומים בטכניקה ייחודית.

לאחרונה החל שיתוף פעולה מיוחד בין המערך הקרדיוווסקולארי של המרכז הרפואי פדה-פוריה למערך הלב בבית החולים הדסה בירושלים. במסגרת זו ביצעו ד"ר קוזניץ מנהל יחידת הצנתורים במרכז הרפואי פדה-פוריה יחד עם ד"ר אלבז גרינר, מצנתרת בכירה ממערך הלב בהדסה, פעולה מורכבת במיוחד של פתיחת עורק לבבי שהיה חסום באופן מוחלט, באמצעות טכניקה ייחודית. הרופאים בצעו את הפעולה בשלושה מקרים של מטופלים שסבלו מחסימות כרוניות של העורקים הכליליים.

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר קוזניץ ציין כי הפעולה המורכבת בוצעה בהצלחה ושלושת המטופלים שוחררו לביתם כשהם מרגישים טוב. ד"ר קוזניץ ציין כי פתיחה של עורקים כליליים חסומים כרונית (כלומר חסומים תקופה ממושכת של יותר משלושה חודשים) – CHRONIC TOTAL OCCLUSION – מבוצעת רק במספר מרכזים רפואיים בודדים בארץ. "מדובר בצנתורים מורכבים מאוד, הדורשים הכשרה מיוחדת בבתי חולים מובילים בחו"ל, ניסיון ומיומנות גבוהים, וציוד ייעודי יקר וייחודי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר דיאב גאנם, מ"מ מנהל המערך הקרדיוווסקולארי במרכז הרפואי פדה-פוריה ציין כי "שיתוף הפעולה בין פדה-פוריה והדסה בא לידי ביטוי גם בפעולות של תיקון המסתם המיטרלי (MITRACLIP ) וסגירה של דלף מסביב למסתמים תותבים בצנתור…

שיתוף הפעולה עם מערך הלב בהדסה בתמיכתו של מנהל המערך, פרופ' עופר אמיר, מאפשר לנו הגיע לאחוזי הצלחה גבוהים בפעולות מורכבות בחדר הצנתור, מה שיכול לחסוך למטופלים צורך בניתוח לב פתוח על כל ההשלכות והסיבוכים הנובעים מכך".

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

בתמונה: מימין ד"ר גבי אלבז גרינר, ד"ר דיאב גאנם, ד"ר פביו קוזניץ

Back to top button