מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן תקף את נתניהו: "מהלך שחוזר על עצמו וגורם לנו להפסיד"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפני זמן קצר (שני) לכוונתה של התובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה כנגד ישראל בגין פשעי מלחמה שביצעה לכאורה בפלסטינים בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברצועת עזה ואמר: "היה זה ווינסטון צ׳רצ׳יל שאמר על ״הסכם מינכן" כי בריטניה יכולה הייתה לבחור בין חרפה למלחמה. היא בחרה בחרפה – ותזכה במלחמה כדברי צ׳רצ׳יל. הודעת בית הדין בהאג כי יש יסוד לכך שישראל ביצעה פשעי מלחמה, מחזירה אותי, כמשל לדברי צ׳רציל, להחלטת ראש הממשלה נתניהו, שלא לפנות את חאן אל אחמר בניגוד מוחלט לדעתי."

לדבריו, "נתניהו הוציא הוראה כתובה, 20 שעות לפני הפינוי, תירץ זאת במצב הבינלאומי ומה בסוף? גם לא פינינו את חאן אל אחמר וגם אנחנו מואשמים בפשעי מלחמה. לו נתניהו היה חושב במונחים של מנהיג לאומי, היה מפנה היום גם את חאן אל-אחמר וגם הורס מבנים בלתי חוקיים של חמולת נוואג'עה הפלשתינית ליד הישוב סוסיא בדרום הר חברון. אצל נתניהו זה מהלך שחוזר על עצמו וגורם לנו להפסיד בכל מצב."

ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

עוד אמר ליברמן כי "בשנת 1995 הגישו מפלגות חד"ש ומד"ע אי אמון בממשלת רבין בשל הפקעת קרקע במזרח ירושלים. נתניהו החליט שסיעת הליכוד תצטרף להצעת אי האמון. כששמעתי על כך ירדתי בבהלה מהקומה ה-13 במצודת זאב לקומה 12, היכן שישב יו"ר המפלגה דאז, בנימין נתניהו. אמרתי לו שזו שגיאה חמורה ושאנחנו יכולים לשלם מחיר יקר על ההחלטה הזאת. נתניהו הפסיק אותי וענה באופן סמכותי ובטוח: "איווט כשיש הזדמנות להפיל את היריב הפוליטי מהשלטון לא חושבים פעמיים". לבסוף ההפקעה בוטלה ואיתה הצעת האי אמון, אולם הצלקת נותרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוא אמר כי "בשנת 1997 היה זה נתניהו שהעביר את חברון לערפאת. נתניהו היה זה שישב עם טיבי וערפאת בוואי פלנטיישן, חתם על הסכם והעביר שטחי B ו – C לשליטת הפלסטינים. נתניהו שהצביע בעד גרוש יהודים מגוש קטיף, הבטיח לפני בחירות 2009 למוטט את שלטון החמאס והיום מנסה לקנות שקט בכסף קטרי באמצעות תשלום דמי פרוטקשן לארגון טרור."

ליברמן אף הזכיר את המשבר עם הטורקים בעקבות פרשת המרמה ואמר, "אנחנו לא שוכחים את ההתנצלות שלנו בפני ארדואן בפרשת המרמרה, במטרה לשמור על היחסים הטובים בניגוד לדעתי ובפועל, שום דבר לא השתנה. גם בהיותי שר החוץ קיבלתי החלטה לעזוב את המועצה לזכויות האדם שהיתה חלק ממערך עולמי של צביעות וסטנדרטים כפולים שמכוון נגד העולם החופשי ויעדיו נועדו להרתיע את המערב ובראש את ישראל מפעולות של הגנה עצמית ולכבול את ידנו במאבק הבלתי מתפשר בטרור ובאיסלם הרדיקלי. כמובן מיד לאחר שעזבתי את תפקידי, נתניהו החזיר את ישראל למועצה לזכויות האדם שממשיכה לשמש במה לגינוי מדינת ישראל והפכה אותנו לשק החבטות הקבוע שלה."

ליברמן אמר לסיכום, "אני קורא לראש הממשלה נתניהו להתעשת, להפסיק את הספינים ולהפסיק לחפש תירוצים מה לא לעשות, ולקבל החלטה מיידית לפנות את חאן אל-אחמר והמבנים ליד סוסיא."

Back to top button