מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: אני לא נגד החרדים, צריך לחזור להיות מדינה נורמלית

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התארח היום (שישי) באירוע "מדברים ישראלית עם לוסי אהריש", בסינמה סיטי גלילות.

ליברמן אמר כי "ניסו להעביר כל מיני חוקים פרסונליים נגד נתניהו. טרפדנו את זה. לו הייתי מנהל ונדטה אישית נגד נתניהו הכי קל היה להצטרף לממשלת מיעוט שגנץ ניסה להקים עם איימן עודה, טרפדנו את זה. אנחנו משתדלים להיות אנשים שקולים, אחראים אולי המבוגר האחראי האחרון. גם בנושאים שעשו פה מחטפים – מימון מפלגות. המפלגה היחידה שהצביעה נגד, זאת הייתה ישראל ביתנו. גם בנושא של תוספת שכר לח"כים, שזה באמת צורם. הח"כים היחידים שהלכו לגזברות הכנסת, חתמו על התופס וויתרו על השכר זה ישראל ביתנו."

ליברמן הבוקר באירוע "מדברים ישראלית עם לוסי אהריש"

ליברמן הדגיש את נאמנותו לבוחרים ואמר: "אנחנו משתדלים להתנהל בצורה שקולה, אחראית ולא אישית. אצלי מילה זו מילה. הגוש שהקים נתניהו אין לו שום קשר לימין – זה גוש חרדי משיחי. אנחנו רוצים לחזור לנורמליות. הרי מראש מגדלים פה דור של מסכנים ונזקקים שיהיו תלויים כל החיים בעסקנים החרדים, בגמ"חים ובתמיכות. עם זה צריך להפסיק, אנחנו לא נתן יד לזה יותר. יש פה גוש חרידי-משיחי, שרוצה להחזיר אותנו לתקופת דוד המלך, שלמה המלך וגם כנראה חקיקה וענישה מהימים ההם. צריך לחזור להיות מדינה נורמלית, זה הכל. אני לא נגד החרדים, אני נגד כפייה דתית. אני מעריך את אורח חיים שלהם, אך אני מצפה שהם יכבדו גם את אורח חיים שלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן ציין כי "אנחנו לא יכולים לקבל מציאות של היום – מלימודי ליב"ה ועד לשירות צבאי-לאומי, זה אחד הדברים שאנחנו נדרוש, וזה מה שדרשנו במו"מ, גם חוק שירות צבאי, וגם חוק שירות לאומי."

לדבריו, "אנחנו טועים פה בכל הגישה: במקום לטפח ולחזק אנשים לויאליים, כל הזמן מנסים לרצות את איימן עודה ואחמד טיבי, שהם בכוח מובילים את המיעוט הערבי לעימות עם הרוב היהודי. מי שרוצה למנוע בחירות נוספות – חייב להצביע ישראל ביתנו. מה שקרה כאן, הוא ששתי המפלגות הגדולות הגיעו ל-65 מנדטים. על מה הם גררו מדינה לבחירות? על הויכוח מי יהיה ראשון, מי שני ומתי הרוטציה. אמרתי להם להפך – תקימו ממשלה של 65, גם אם לא תרצו אותי בקואליציה – אני אצביע בעדכם. יש לכם בונוס – 8 מנדטים. אני לא נכנס כדי לקבל כיסא. הרי גם עכשיו – הוצע לי חצי המלכות ועוד 10%. לא מחליף את העקרונות בכיסאות" הדגיש ליברמן, "אני חוטף הרבה, כי אני לא מוכן להתגמש, לא מוכן לוותר על דברים עקרוניים."

Back to top button