מבזקיםתנועה ותחבורה

נחנך מרכז התחבורה המשודרג והגדול בישראל

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ בצלאל סמוטריץ'; מנכ"ל רכבת ישראל, מר מיכאל (מיכה) מייקסנר ומכובדים נוספים חנכו הבוקר (חמישי) את מרכז התחבורה המשודרג והגדול בישראל, מרכזית המפרץ בחיפה.

בטקס שנערך לחניכת הגשר המחבר בין רציפי קו רכבת העמק ורציפי קו החוף, בירך שר התחבורה, חה"כ בצלאל סמוטריץ' ואמר: "מרכז התחבורה אותו אנו חונכים היום הוא דוגמא לאיך העתיד התחבורתי צריך להיראות. קישוריות תחבורתית שתקל באופן משמעותי על האזרח ותתמוך בתחבורה ציבורית ידידותית לכל משתמש. פיתוח התחבורה הציבורית זה האופק והעתיד של כולנו לפיתרון משבר התחבורה ההולך ומתגבר במדינת ישראל. אני מודה לעובדי הרכבת ולמנכ"ל הרכבת על העבודה הנהדרת, לראש העיר שאני מוצא בה שותפה לדברים חשובים לקידום התחבורה בעיר ובצפון בכלל, ומברך את כולנו שנזכה להשתתף בעוד הרבה טקסי חניכה של פרויקטים לאומיים שיובילו את התחבורה הציבורית קדימה במדינת ישראל."

מנכ"ל רכבת ישראל, מר מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר בדבריו: "אני גאה לחנוך עוד נדבך במהפכת התחבורה הציבורית בישראל, בה הרכבת מהווה מרכיב מרכזי. אני מודה לעובדי רכבת ישראל וחברת הביצוע על עבודתם המצוינת, מברך את תושבי חיפה וראש העיר שלהם, וכמובן מודה לידידי שר התחבורה על התגייסותו למען התחבורה המסילתית בישראל וקידומה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מרכז התחבורה הציבורית מרכזית המפרץ בחיפה, אשר נבנה ומתוחזק על ידי חברת 'יפה נוף' הינו מרכז התח"צ הגדול בישראל, המשרת את תושבי מטרופולין חיפה וכל איזור הצפון. המרכז כולל עשרות רציפי אוטובוס, מטרונית, שני קווי רכבת מרכזיים ובעתיד אף רכבלית.

תחנת הרכבת במרכז משרתת מידי חודש כ-270 אלף נוסעים בממוצע.

הגשר אשר נחנך בטקס הבוקר נבנה על ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל, מקצר משמעותית את זמן ההליכה בתחנה ומאפשר מעבר קל ומהיר בין רציפי שני קווי הרכבת העוברים בתחנה, וכן מעבר מרכבת לאמצעי התחבורה הנוספים בתחנה.

לצד בניית הגשר, שדרגה רכבת ישראל את רציפי התחנה והאריכה אותם בכ-130 מטרים, על מנת להגדיל את קיבולת הנוסעים ברציפי התחנה.

צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח