חדשות הארץמבזקים

המורה התמוטטה, שני תלמידים ביצעו בה החייאה והצילו את חייה

הבוקר (שלישי) ניצלו חייה של חן דנציגר בת ה-29 שלקתה בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת. דנציגר העובדת כמחנכת, נשואה ואם לשניים וכעת בהריון שלישי (שבוע 20) המתגוררת בישוב אפרת, הגיעה ליום העבודה ובכניסה לבית הספר התמוטטה ולמעשה הייתה במצב של מוות לבבי. במזל גדול, שני תלמידי בית הספר כבני 17 מצאו את חן והחלו לבצע בה פעולות החייאה מידיות ויעילות.

בו בזמן צוות איחוד הצלה ומד"א שהגיע למקום מצא את חן במצב של פרפור חדרים וטיפלו בה ב-4 מכות חשמל במטרה להחזיר דופק אפקטיבי, צעד שאכן הצליח.
חן פונתה ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם, כשהצוות ניטר אותה והחל בבדיקות מיידיות. היא מטופלת כעת ביחידה לטיפול נמרץ לב תחת טיפולה של ד״ר גבי אלבז גרינר.

ד״ר גבי אלבז גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה סיפרה כי "מדובר בהחלט במקרה לבבי יוצא דופן, שהתבטא בהפרעת קצב מסכנת חיים ואילולא הטיפול מציל החיים על ידי שני התלמידים וצוות מד״א – היא לא הייתה כאן איתנו. היא למעשה הייתה מתה. כעת מצבה יציב והיא מחייכת, עודנה מנוטרת וככל הנראה תעבור השתלת דפיברילטור שיגן עליה מארועים של הפרעות קצב מסוג זו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד״ר גבי אלבז גרינר הוסיפה כי "מדובר בנס שני באותה משפחה ממש, שכן אחיה הגדול עבר אירוע דומה לפני 4 שנים וחייו ניצלו בנסיבות ממש דומות. זו המשמעות החשובה של המרפאה לקרדיו-גנטיקה הפועלת בהדסה, הממליצה ומכוונת לבדיקות נרחבות לכל בני המשפחה כאשר מופיע ארוע מסוג זה".

Back to top button