צרכנות

אטרקציות עם הילדים לחג החנוכה

חופשת חג החנוכה מהווה הזדמנות נהדרת עבור הילדים וגם עבור הוריהם ליהנות ממגוון רחב של פעילויות ואטרקציות שונות ברחבי הארץ. פעילויות אלו יכולות לגבש את בני המשפחה ובו בעת ללמוד ולהכיר נדבכים מעניינים ומסקרנים הנוגעים לחג עצמו ולהיסטוריה של העם היהודי.

בבחירתנו באטרקציות ובאירועים השונים שניתן לבחור מגוון פעילויות שונות, כדי לקחת בחשבון שחשוב להתחשב ברצונם ועניינם של הילדים. בנוסף יש לברר את העלויות הכרוכות באותן אטרקציות, הצפי לכמות האנשים שיבקרו במקום ועוד. לקיחה בחשבון של גורמים אלו,יקלו עליכם ועל ילדיכם  את תכנון הפעילויות וההנאה מהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פעילויות במסגרת החברה להגנת הטבע

פעילות לחנוכה, במיוחד פעילויות עם הילדים, חשוב שהם יכללו חיבור של הילדים לטבע הישראלי. אחת מאותן פעילויות שמסקרנות ילדים וגם מבוגרים, הוא סיור צפרות. במהלך הסיור יחשפו המבקרים לציפורים שעוצרות למנוחה ואכילה במעגן מיכאל. הסיור שנערך בקיבוץ מעגן מיכאל ב-28 לדצמבר – נר שביעי של חנוכה הוא אחד הסיורים המומלצים שלנו.

הפעילות בקיבוץ מעגן מיכאל, השוכן לחוף הים התיכון בחוף הכרמל, מזמין את המשפחות לפעילות שמתחילה בצהרי היום ובה ניתן לטייל בין בריכות הדגים של הקיבוץ, לצפות בסוגי הציפורים החגות באזור לפני שהן מתארגנות לשנת לילה, לצפות בשקיעה ולהדליק נר שביעי של חנוכה באווירה מיוחדת. הדרכת המשפחות נעשית על ידי מדריכים מבית ספר "שדה" בחוף הכרמל. מדובר על מסלול הליכה קל המותאם לכל המשפחה, כשהאירוע עצמו מתחיל בשעה 14:00. ההרשמה לאירוע נעשית באתר האינטרנט של החברה להגנת הטבע.

דרומה משם אלו הרוצים לקיים את מצוות גירוש החושך, יוכלו ליהנות מסיור עששיות באזור קיסריה. סיור עששיות  בחולות קיסריה, בהדרכתו של אלון הורוביץ יערך ב-23 לדצמבר, יום שני – נר שני של חנוכה. משך הסיור הינו שעתיים ובו מתאפשר סיור למשפחות עם ילדים שמתחיל בשעה 17:00 ומסתיים ב- 19:00. בסיור קיימת התאמה לתכנים לילדים, מה שמבטיח חוויה יוצאת דופן עבורם שילמדו לא רק לא לפחד מהחושך, אלא גם לגרשו ואף אודות נפלאות העששיות להן היה תפקיד חשוב בימי קדם ככלי מאור.

טיול באזור מודיעין בעקבות קרבותיהם של המכבים

אחת מאטרקציות הטיולים היותר מלהיבות עבור ילדים ובני המשפחה היא באזור מודיעין. המקום בו חלו קרבות המכבים ניתן לקיים סיור בטבע ישראלי המרהיב בנופיו. הטיול באזור הקרבות מתאים לכל בני הגיל ואורך כחצי יום. בחלקו הסיור כולל מקטעי נסיעה המתאפשרים לכל כלי רכב ובחלקו מקטעי הליכה. מעבר לכך, למשפחות מתאפשר לוותר על חלק מהתחנות במסלול הטיול. מסלול הטיול באזור כולל בתוכו את – עמק הנזירים, תצפית מעלה בית חורון, הכפר החשמונאי, קברות המכבים ופארק אמאוס ולקיים

סדנאות אור וחושך במוזיאון פתח תקווה לאמנות

במוזיאון פתח תקווה לאמנות יוכלו הילדים ליהנות מפעילות שעיקרה סביב סדנאות בנושא אור וחושך. הפעילות תיערך ב-26 לדצמבר, יום ה' – נר חמישי של חנוכה. בין היתר תכלול הפעילות הצגה שבמרכזה נחיתת חללית במוזיאון, סדנה לילדים בנושא שימוש בחפצים ישנים, סדנאות תיפוף ירוקות בה גם ההורים יכולים להשתתף, יצירת צלליות בעזרת מפלצות מתוקות עליהן חולמים הילדים, סדנת "פנס הקסם והלהבה" בה ייצור כל ילד להבה אישית, סיורים בהדרכת שחקני הצגת המוזיאון ושאר כיופים.

נסיעה עם הילדים אחר מפלים וזרימת נחלים

מזג האוויר לאורך חג החנוכה מאפשר למשפחות רבות ליהנות מביקור במרחבי הטבע הישראלי. בזמן חג חנוכה, עונת החורף, זרימת הנחלים בשיאה והמפלים שוצפים. חשוב כמובן להיות ערים למזג האוויר ולהיערך לכך בהתאם.  צפייה במפלים ונחלים הופכת את הביקור באזור למרהיב ומרגש הן לילדים ואף להוריהם. בכל רחבי הארץ ניתן ליהנות ממסלולי טיולים עם הילדים באזור הצפון בנחל ומפל סער ברמת הגולן וגם בנחל עמוד בגליל העליון אשר בו מעיין נובע.

המלצה אחת אחרונה לטיול באזור המרכז…

באזור צפון השרון נמצא את נחל אלכסנדר הסמוך לחדרה ובו יזכו הילדים להכיר את הצבים החיים במקום. באזור ירושלים ומבשרת ציון ישנו את נחל חלילים ובו גם מערה.

אירועי הדלקת נרות מיוחדים ברחבי הארץ

למשפחות שנותר כוח ואנרגיה אחרי פעילויות היום ניתן כמובן לקנח את הערבים באירועי הדלקת נרות ברחבי הארץ. בערים הגדולות ניתן יהיה ליהנות מידי ערב מטקסי הדלקת נרות הכוללים בתוכם פעילויות רבות לילדים ומשפחות. בביקור באתרי האינטרנט של כל עירייה ורשות מקומית תוכלו להתרשם מאוסף רחב של פעילויות שכולם מתחילות לאחר טקס הדלקת הנרות היומי. פשוט להגיע עם מצב רוח וליהנות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח