מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: שתי המפלגות הגדולות נושאות באחריות לבחירות המיותרת

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר היום (רביעי) לפני ישיבת הסיעה כי ישראל ביתנו התנהלה מאוד באחריות ועמדה על ערכיה ועקרונותיה כפי שהבטיחה לבוחריה.

"השאלה הראשונה למה אנחנו הולכים לבחירות" פתח ליברמן והסביר, "אני חוזר ואומר – שתי המפלגות הגדולות, שיחד יש להן 65 מנדטים נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת. מעבר לקרב האגו שהתנהל במשך חודשים, מי ראשון, מי שני, מתי הרוטציה – מעבר לכך גם במישור המהותי, לא הליכוד ולא כחול לבן לא רצו ממשלת אחדות. שתיהן העדיפו בחירות מוקדמות. קודם כל בליכוד היה ברור וגם ברור היום מה שמעניין זה לא ממשלה רחבה ולא ממשלה צרה, אלא 61 בלי ישראל ביתנו על מנת לפתור בעיות אחרות שלא קשורות לענייני מדינה. גם כחול לבן בגלל המתיחות הפנימית והעניינים הפנימיים לא השכילו ולא רצו להקים ממשלת אחדות. בעיקר בגלל עניינים פנימיים. אבל גם בכחול לבן מקווים שהם יגדילו את הייצוג ל-37-38 מנדטים וכל אחד מתוך השיקולים שלו החליט לגרור את המדינה למערכת בחירות נוספת."

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה

ליברמן הדגיש כי "ישראל ביתנו התנהלה מאוד מאוד באחריות. לא פסלנו אף אחד, אבל אמרנו: אנחנו לא נכנס לממשלה על מנת להתיישב על הכיסא, אלא על מנת להוביל שינויים. גם בנושא הביטחוני: אני פרשתי מתפקידי כשר הביטחון כמחאה כנגד מדיניות ההסדרה\כניעה לטרור וכל מה שראינו בחודש האחרון רק מאשר את זה. פשוט הפקירו את תושבי הדרום והניסיון הזה לקנות שקט בכסף הקטארי נכשל לחלוטין. גם מבחינת נושאי דת ומדינה אנחנו דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיור ע"י רבני ערים. לא קיבלנו שום תשובה מספקת בנושאים האלו. לכן אנחנו אמרנו אנחנו אנשים שקודם כל נאמנים לערכים שלנו ולעקרונות. אנחנו לא מרמים אף אחד, שמרנו על התנהלות אחראית ממלכתית, לא נתנו יד למניפולציות, לא הסכמנו להחליף את יו"ר הכנסת, כמו שלא הסכמנו להחליף את יו"ר הוועדה המסדרת, למרות שגם הליכוד וגם כחול לבן שיחקו משחק כפול כל הזמן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו לא הסכמנו לתמוך בחוק שמונע מחבר כנסת שיש נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת הממשלה. אמרתי כמה פעמים: לא משנים את כללי המשחק באמצע המשחק. לא הסכמנו גם לכל השינויים האחרים שניסו לעשות במחטף – להקים את ועדת הכנסת פתאום בתקופת המעבר. אנחנו תמכנו במתווה הנשיא, למרות שמתווה הנשיא העניק יתרון לרה"מ נתניהו, אפשר לו לכהן ראשון כרה"מ, לו היו מקימים ממשלת אחדות לאומית." הוסיף ליברמן והבהיר, "התנהלנו באמת בצורה הכי אחראית והכי ממלכתית".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה

"אני חושב שגם כחול לבן התנהלו פה בצורה מחפירה" אמר ליברמן, "הם למעשה רימו את הבוחרים שלהם. ראיתי פה את הח"כים של כחול לבן יוצאים מגדרם לרצות את החרדים, גם בוועדת הכספים, גם בוועדת הכנסת, למרות אותה סיסמה – ממשלה לאומית חילונית. הכל סיפורים. הדבר היחיד שנשאר מכל זה – זה אותו דף לבן ריק עם חתימה של בני גנץ למטה. לכן אני חושב שעשינו את הכל על מנת להקים ממשלה, ממשלה לאומית רחבה ואנחנו פונים קודם כל לכל האנשים השפויים".

"אני לא יכול לקבל שכל מה שמכתיב את סדר היום במדינת ישראל זו הבעיה האישית של רה"מ. אני לא יכול לקבל את הטירוף הזה ששלושה רמטכ"לים בשיא הרצינות שקלו להקים ממשלה בתמיכת איימן עודה והרשימה המשותפת – אותם אנשים שבעימות האחרון עם ארגון טרור פונדמנטליסטי, אותו איימן עודה הקומוניסט-אתאיסט, שהם התייצבו לצד הגא"פ וקראו לחיילי צה"ל פושעי מלחמה. ואני עוד פעם מדגיש: אנחנו מבדילים בין הציבור הערבי, שרובו לויאלי למדינת ישראל, לבין אותם ח"כים שבמקום לעודד שילוב של מיעוט ערבי בחברה הישראלית, מובילים אותו לעימות מול הרוב היהודי. ולכן אנחנו מדברים אל השכל הישר, אל אנשים שיש להם ערכים, האנשים השפויים." סיכם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח