טכנולוגיהמבזקים

סכסוך עבודה בחברת סאני תקשורת המייבאת את סמסונג לישראל

ההסתדרות הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה בחברת סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל. המשבר בחברה נגרם נוכח מבוי סתום וגרירת רגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות, ללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים.

בסאני-סמסונג כ-260 עובדות ועובדים המועסקים בעיקר בתפקידי מכירות ותיקונים טכניים של כלל מוצרי סמסונג: מכשירים סלולריים, טאבלטים, שעונים חכמים, אביזרים ועוד. העובדים, הפרוסים בכ-25 סניפים ברחבי הארץ וכן במעבדה מרכזית מורשית, התאגדו בהסתדרות לפני כשנה על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם ולשפרם.

לצד דרישתם לביטחון תעסוקתי, העובדים בחרו להתאגד בהסתדרות נוכח תנאי שכר לא הוגנים ולא מתגמלים, הקשורים בין היתר למנגנוני תגמול המשתנים באופן תכוף ולא שקוף. בנוסף עובדים רבים מלינים על יחס מזלזל ולא הוגן מצד מנהלי החברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאז התארגנותם בהסתדרות, הנהלת החברה בישראל, בהובלת המנכ"ל משה פרי, מושכת זמן ותוקעת מקלות בגלגלי המו"מ עם נציגי העובדים ונציגי ההסתדרות, וזאת תוך ניסיון מובהק להכשיל את המו"מ ולהביא לפירוק ההתאגדות.

בשל כך הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה והחרפת המאבק, תוך היערכות לנקיטה בצעדים ארגוניים. במקביל, עובדי החברה, בגיבוי ההסתדרות, יצאו בקמפיין בו הם מראים את נחישותם ומספרים על מאבקם נגד הפגיעה בזכויותיהם, כאשר כחלק ממנו הופק סרטון מחאה שהופץ ברשתות החברתיות. היום נערכה משמרת מחאה מול סניף סמסונג ברחוב אבן גבירול בת"א במסגרתה חולקו עלוני מידע לעוברים והשבים וללקוחות החברה.

מחאה בתל אביב מול סניף סמסונג. צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

בנוסף, לאחרונה שיגר יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מכתב מיוחד להנהלת סמסונג העולמית, ובו קרא חלוצי לאנשיה להתערב בהקדם במשבר יחסי העבודה שנוצר בסאני.

בעקבות הכרזת הסכסוך מסר חלוצי הבוקר: "אני שב וקורא להנהלת סאני לחזור לשולחן המשא ומתן ולכבד את זכויות עובדיה להתאגד ולהסדיר את תנאי העסקתם. סמסונג זה מותג מוביל ויוקרתי וחבל שהוא ייפגע בגלל התייחסות אגרסיבית של הנהלת סאני לעובדיה. הכרזת הסכסוך היא פתח לבאות, עובדי סמסונג וההסתדרות נחושים במאבקם".

מחאה בתל אביב מול סניף סמסונג. צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח