מבזקיםמשפטי/פלילי

מכר נפצים לקטין שנפצע קשה בעינו ונידון ל-12 חודשי מאסר

בית משפט השלום בירושלים (כבוד השופט איתן כהן) גזר היום (שלישי) על יותם עמר, 12 חודשי מאסר בפועל, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 30,000 ₪ למתלונן. הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות, לאחר שמכר לקטינים נפצים וזיקוקים מסוגים שונים ביישוב גבע בנימין (אדם). על פי כתב האישום, אחד מהנפצים עף לעבר פניו של נער בן 15, פגע בעוצמה בעינו והותיר רסיסים בפניו.

בגזר הדין קבע בית המשפט כי "מעשיו של הנאשם העמידו את הקטינים בסיכון ממשי ומוחשי, סיכון אשר לדאבון הלב התממש באופן קשה ואכזרי במקרה שלפנינו עת איבד המתלונן את עינו". עוד נכתב בגזר הדין כי "הנאשם צריך היה להבין שבהבדל ממבוגר, קטין אינו מגובש די הצורך ואינו בעל ניסיון חיים מספיק, ועל כן הוא אינו מסוגל לשקול את המעשה, להבין את השלכותיו ולהעריך את הסכנה הטמונה בו. משכך הם פני הדברים, הרי שמכירת נפץ מסוכן לקטינים, העמידה אותם בסיכון מוגבר להיפגע, סיכון אשר התממש במקרה שלפנינו".

עו"ד אור גבאי, פרקליטות מחוז ירושלים: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי יש לראות בחומרה מכירת נפצים וזיקוקים לקטינים. הנאשם מכר נפצים לקטינים בהזדמנויות שונות, עד אשר באחד המקרים התממשה הסכנה הגלומה בכך כאשר נער צעיר איבד את עינו וייאלץ לשאת את התוצאה הקשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button