חדשות חוץמבזקים

אירוע חמור בצ'כיה: חמוש ירה למוות ב-6 בני אדם בתוך בית החולים

הבוקר (שלישי) מעט אחרי השעה 07:00 נכנס אדם חמוש בן 42 לבית החולים בעיר אוסטרבה שבמזרח צ'כיה ופתח בירי לכל עבר. 6 בני אדם נהרגו כתוצאה מהירי ומנהל בית החולים ג'ירי הברלאנט אמר לכתבים מחוץ לבית החולים כי כל הקורבנות היו חולים. לדבריו, החשוד' ירה באנשים מטווח קצר בראשם ובחזה.

שר הפנים במדינה, יאן האמשיק, ציין כי יחידות מיוחדות של משטרה וצוותיי החירום הגיבו מיד לאירוע ופתחו במצוד אחר הגבר החשוד שנמלט מהמקום. המשטרה המקומית דיווחה כי "מבצע הירי חמוש ומסוכן. הוא נשא אקדח ונמלט מהמקום ברכב מסוג רנו לגונה בצבע אפור/כסוף." בנוסף פרסמה המשטרה את תמונתו של החשוד בעמוד הטוויטר שלה וכתבה "המשטרה מנהלת מצוד אחר החמוש שביצע את הירי. אנו מבקשים מהציבור שיתוף פעולה. כל מי שיש בידו מידע לסייע שיפנה אלינו". כמו כן פורסמה תמונה של החשוד כשהוא לובש מעיל בצבע אדום.

החשוד בירי

לאחר כשלוש שעות של חיפושים אחר היורה, הוא נמצא ברכבו בחניון בית החולים כשהוא ירוי בראשו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הפנים ציין כי "המשטרה הגיעה לרכבו של החשוד שהיה עדיין בחיים. לאחר כשלושים דקות של ניסיונות החייאה נקבע מותו".

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש תיאר את האירוע כ"טרגדיה נוראית" ואמר, "זה משהו שאנחנו כאן, לא רגילים אליו. עלינו לברר את המניע. אלה הם אירועים שמבחינתנו מעולם אחר לגמרי".

כניסה לבית החולים. צילום: CTK / AP
אנשים פונו מבית החולים בעקבות האירוע. צילום: EPA

המשטרה המקומית דיווחה כי שניים מההרוגים היו נשים וארבעה גברים, אך לא מסרו פרטים מעבר לכך, על החשוד עצמו או המניע למעשה. "באירוע נפצעו גם שני אנשים שנאלצו לעבור ניתוח. אחד מהם עבר ניתוח בראשו ומצבו קשה והשני עדיין מטופל בחדר הניתוח גם כן במצב קשה" עדכן מנהל בית החולים במסיבת עיתונאים מחוץ לבית החולים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח