כלכלהמבזקים

פריון העבודה בישראל נמוך ב-24% ביחס לממוצע ה-OECD

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שני) עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בלשכתו בבית הנשיא. הנגיד סקר בפני הנשיא את ממצאי הדו"ח המיוחד "העלאת רמת החיים בישראל באמצעות הגדלת פריון העבודה", שפורסם לאחרונה על ידי חטיבת המחקר של בנק ישראל. "פריון עבודה" הוא למעשה "תוצר לשעת עבודה"- הערך הכלכלי של כל הסחורות והשירותים שיוצרו בישראל בשעה אחת.

על פי הדו"ח, פריון העבודה בישראל נמוך ב-24% ביחס לממוצע ה-OECD, ומשפיע באופן משמעותי על רמת החיים של האזרחים. על פי הנתונים, עובד שתפוקת העבודה שלו גבוהה, מעלה את שכרו שלו ומגדיל את רווחי מעסיקו – מה שיעלה גם את הכנסות המדינה ממיסים. הדו"ח ממליץ על רפורמות מהותיות בתחומי החינוך, רגולציה והסביבה העסקית, תחבורה והון עסקי. בנוסף, בתחום החינוך נמצא שאיכות ההשכלה של העובדים משפיעה באופן ישיר על פריון עבודתם.

בהתייחס לנתונים אמר הנשיא בפגישה: "ראוי לציין לשבח דו"ח שכזה, המנתח באופן מקצועי ורציני סוגיות שבליבה של המדינה הנמצאות במרכז חיינו כאן. הדו"ח מהווה גם בסיס לשיח מעמיק בין הגורמים השונים, שבידיהם הסמכות ליישם את המלצותיו. ישראל מתאפיינת באי שוויון גדול בהישגים הלימודיים בין קבוצות האוכלוסייה השונות – ההישגים נמוכים במיוחד בקרב תלמידים מהאוכלוסייה הערבית ובקרב גברים חרדים. אני גאה לומר שחלק מפעילותו של בית הנשיא, דרך מיזם 'תקווה ישראלית' – מתמקד בסוגיות החשובות שהציף הדו"ח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון אמר: "שמחתי להציג היום לכבוד הנשיא את עיקרי עבודת המחקר המעמיק שערכנו בבנק ישראל על נושא פריון העבודה בישראל. חובתנו כמעצבי מדיניות בישראל לנקוט כבר היום בצעדים הנדרשים כדי להכין את הכלכלה והמשק לעשורים הבאים: להשקיע בצורה מושכלת בתחומי החינוך, התשתיות ושיפור הרגולציה והסביבה העסקית. ביכולתן של ההמלצות ויישומן להעלות את רמת החיים ולשפר את עתיד ילדינו והדורות הבאים. לשמחתי גיליתי כי אנו חולקים עם כבוד הנשיא חזון דומה בנושא זה."

צילום: דוברות בית הנשיא
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח