מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: יצר קשר עם קטינים בוואטסאפ והציג עצמו כ"נטלי" בת 12

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד נדב ישראלי, תושב רמת גן בן 44, בגין ביצוע עבירות של ניסיון לביצוע מעשים מגונים בנסיבות אינוס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ומידע כוזב במחשב, אשר ביצע בקטינות ובקטינים באמצעות היישומון וואטסאפ.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמוס איתן, הנאשם נהג לאתר קטינות וקטינים בקבוצות וואטסאפ בהן מספר רב של משתתפים, ולהתכתב איתם, תוך שהוא מציג עצמו כנערה בת 12 שנה בשם "נטלי", אשר יודעת לבצע מעשי קוסמות. באופן כזה, יצר הנאשם קשר והתכתב עם 43 קטינות וקטינים בוואטסאפ. במהלך ההתכתבות, נהג הנאשם לבקש מחלק מהקטינות והקטינים להסתגר בחדרם ולנעול אותו, ולהביא לחדרם חפצים ארוכים שונים כמו גרביים ארוכים, צעיפים, חגורות וכדומה. לאחר מכן, נהג הנאשם לבקש מהקטינות והקטינים לקשור עצמם לכיסא או לקשור את רגליהם זו לזו, וכן לתעד זאת ולשלוח אליו את התמונות.

כתב האישום הינו הראשון מבין שורה של תיקי חקירה אשר נחקרו על-ידי יחידה 105 בלהב 433 במשטרת-ישראל, אשר לאורך תקופה של מספר חודשים הפעילה סוכנת סמויה ברשת האינטרנט. הסוכנת התחזתה לקטינה בת 12 או 13 שנה, והמתינה כי יצרו עימה קשר חשודים שונים, אשר ינסו לבצע בה עבירות מין. באופן כזה, אותרו על-ידי היחידה 23 חשודים, שתיקי החקירה בעניינם עודם בחקירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם יצר קשר גם עם הסוכנת המשטרתית, בסוברו כי היא קטינה בת 12.5 שנה, תוך שהוא מציג עצמו כילדה בשם "נטלי", בת 12 שנה. הנאשם ווידא כי הסוכנת נמצאת לבדה בביתה, וביקש ממנה להיכנס לחדרה ולנעול את דלת החדר. לאחר מכן ביקש הנאשם כי הסוכנת תכניס לחדרה חפצים שונים כמו צעיפים, חגורות, גרביים ארוכים וכדומה, וביקש כי הסוכנת תקשור את עצמה ברגליה. לאחר מכן ביקש כי הסוכנת תצלם תמונות של רגליה הכפותות ותשלח לו את התיעוד הזה. במועד אחר ביקש הנאשם מהסוכנת כי תקשור את עצמה לכיסא בחדרה, הן ברגליה והן בפלג גופה העליון, תתעד את הקשירה ותשלח לו את התיעוד. הסוכנת נענתה לבקשותיו של הנאשם, תחת פיקוח הדוק של יחידה 105 במשטרת-ישראל.

כמו כן, החקירה העלתה כי בתחילת שנת 2018, התכתב הנאשם מספר חודשים עם קטין בן 14.5 שנה, תוך שימוש בזהות בדויה של קטינה בת 14 שנה. במסגרת התכתבות זו, ניהלו השניים קשר רומנטי כביכול. עוד במסגרת ההתכתבות, ביקש הנאשם מהקטין מספר פעמים כי יגלח את שיער הערווה שלו, ואף ביקש כי הקטין יתעד זאת בסרטון וישלח את התיעוד לנאשם.

התיק בעניינו של הנאשם נחשף הן בשל פעולותיה של הסוכנת המשטרתית והן בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת בלהב 433. המטה הלאומי הוקם בהובלת המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל במטרה לספק מענה מיידי לדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום ביקשה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות המדינה ציינו את ייחודיותו של מקרה זה, שבו לא התבקשו הקטינות להתפשט, אלא רק התבקשו לשלוח לנאשם תמונות של עצמן קשורות באמצעות חפצים שונים. עם זאת, בשל העובדה שהנאשם פעל באופן סדרתי וסיכן את ביטחונם של קטינים רבים, הוחלט לבקש את מעצרו עד תום ההליכים.

הנאשם נעצר עד החלטה אחרת.

Back to top button